וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 כדורגלנים קולומביאנים נרצחו בוונצואלה

היחסים המתוחים בין וונצואלה וקולמביה נקלעים למשבר נוסף: שחקני כדורגל קולומביאנים חובבים שהגיעו לוונצואלה כדי להשתתף במשחק ידידותי נרצחו באכזריות

לפחות 10 שחקני קבוצת כדורגל חובבנית מקולומביה נחטפו ונרצחו ליד הגבול עם וונצואלה. שחקני הכדורגל נחטפו לפני שבועיים, ונמצאו היום (ראשון) ירויים בחלקים שונים בגופם, כך הודיעו הרשויות בוונצואלה. אחד מ- 12 שחקני הקבוצה שרד את האירוע אך מצבו לא ברור ושחקן נוסף עדיין מוגדר בחזקת נעדר. שחקני הכדורגל, אנשי מכירות במקצועם, הגיעו למדינה לצורך משחק כנגד קבוצת חובבים מקומית.

המקרה מוסיף שמן נוסף למתיחות הגדולה בין קולומביה וונצואלה. וונצואלה הפסיקה את הקשרים הדיפלומטיים והמסחריים עם קולומביה לאחר שזן הסכימה להצבת בסיסים של צבא ארה"ב בשטחה. רק ביום שישי האחרון קרא נשיא וונצואלה, הוגו צ'אווס, לשר ההגנה הקולומביאני "מפגר" בראיון בתכנית טלוויזיה. קולומביה היא אחת מבעלות הברית החשובות של ארה"ב באזור, ואילו וונצואלה תוקפת את המדיניות האמריקאית בעקביות מאז עלייתו של צ'אווס לשלטון.

באזור בו התבצעו הרציחות מתרחשים אירועים אלימים וחטיפות לעתים תכופות, ובין היתר פועלים בו ארגוני גרילה שונים, מיליציות צבאיות וכנופיות פושעים. סגן הנשיא הוונצואלי רמון קריזלס אמר כי נראה כי רציחתם של הקולומביאנים קשורה לסכסוכים פנימיים בוונצואלה ולא למתיחות עם קולומביה. ממשלת קולומביה הציעה לממשלת וונצואלה את שיתוף הפעולה שלה בחקירת המקרה והבאת האשמים לדין. "המעשה הנתעב הזה מוכיח שהטרור הוא בינלאומי ולא מכבד גבולות", אמר הנשיא הקולומביאני אלווארו אוריבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully