וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אסור שהצבא יהפוך לזירה פוליטית"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה למרד חיילי חטיבת כפיר במהלך טקס ההשבעה בה מחו החיילים נגד פינוי חומש. "אין לגיטימציה לחייל להביע את עמדותיו הפוליטיות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ענת ברק)

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה היום (ראשון) במהלך סיור של סיעת קדימה ביישוב ניצן, לשלטים שהונפו בטקס ההשבעה של גדוד שמשון הקוראים לסרב לפינוי ההתנחלות חומש. לבני אמרה כי "חשוב לי להיות מאוד ברורה בעניין הזה - אולי דווקא כאן. בחברה הדמוקרטית יש הנהגה שמקבלת החלטות ויש צבא שצריך לבצע אותן. אי אפשר להפוך את הצבא לזירה פוליטית ולתת לגיטימיות לחייל להביע את עמדותיו הפוליטיות ולאפשר לחיילים לסרב פקודה".

עוד הוסיפה לבני: "אני יודעת שיש קבוצה שלא אוהבת את מה שאני אומרת. ישנה משמעות דרמטית להנהגת הקבוצה הזו - לרבנים שלה ולמנהיגי הקבוצות, ואני קוראת להם: צאו והוקיעו את התופעה הזו. אם אתם תוקיעו אותה, לא נראה את זה בעתיד. מדינת ישראל שמגנה על עצמה לא יכולה להרשות לעצמה לקבל תופעות כאלה".

בהתייחסה לדו"ח גולדסטון אמרה לבני כי "מבצע עופרת יצוקה היה נדרש. אין להגיע להסכמות עם חמאס. מדינה שאזרחיה מותקפים חייבת להגיב באופן שמשיב את הרתעתה. אני מצפה מהקהילה בינלאומית שתעשה את ההבחנה בין רצח להרג בשוגג ותבחן את הדברים על פי הפרמטרים שהיא שופטת את עצמה. הדו"ח הזה מבוסס על מערכת ערכים מעוותת ולהתמודדות איתו יש רק מבחן אחד - אם פעולה שלנו תספק הגנה ותוריד את האיום מעל חיילי ומפקדיי צה"ל, אני בעדה, אם לא אז אסור לנקוט בה. מה שלא תורם לכך - מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully