וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות סבא"א הגיע לראשונה לכור בקום שבאירן

בעוד העולם מחכה לתשובתה של אירן לגבי הסכם העשרת האורניום, צוות פקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ביקר בפעם הראשונה בכור הגרעיני שאירן חשפה לאחרונה

צוות פקחי האו"ם ביקר היום (ראשון) בכור הגרעיני בקום. הצוות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יבקר שוב במתקן, על מנת לבחון אם אירן אכן משתמשת בו למטרות שלום כפי שהיא מצהירה. זוהי הפעם הראשונה שפקחים של סבא"א בוחנים את הכור, שנחשף רק לאחרונה.

הביקור של אנשי סבא"א מגיע בצל שיחות הגרעין עם אירן בשבוע שעבר בווינה, שבסיומן הועברה טיוטת הסכם, לפיו אירן תעביר את רוב האורניום שלה לצרפת ולרוסיה לשם העשרה. ראש סבא"א מוחמד אל ברדעי העביר את הטיוטה לאירן, צרפת, רוסיה, וארה"ב. כל המדינות מלבד אירן החזירו תשובה חיובית, ואילו היא דחתה את תשובתה לשבוע הקרוב. בסוף השבוע התייחס להסכם יו"ר הפרלמנט האירני, עלי לריג'רני, שאמר כי נראה שמעצמות המערב מנסות "להוליך שולל" את אירן במסגרת טיוטת ההסכם. בסוכנות הידיעות הצרפתית צוטט לריג'אני שאמר כי "מדינות המערב מתעקשות לצעוד בנתיב הולכת השולל והן כופות עלינו דברים מסוימים".

ביום שבת שוחח נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בנושא תכנית הגרעין האירנית. אובמה הודה לסרקוזי על שיתוף הפעולה של צרפת במהלך המגעים שהתקיימו בווינה. שני הנשיאים הביעו את תמיכתם בהצעה שהגישה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאירן.

מוקדם יותר שוחח אובמה גם עם הנשיא הרוסי דמיטרי מדוודב. אובמה הודה למדוודב על תרומתם המכריעה של הרוסים בפיתוח ההצעה, והשניים דנו בחשיבות קבלתה על ידי האירנים והוצאתה לפועל בהקדם האפשרי. מדוודב גם הדגיש את חשיבותה של ההצהרה האמריקאית, לפיה הממשל בוושינגטון מסכים לספק ערבויות בכתב להסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully