וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון: "אהבתי לישראל נותרה חזקה"

השופט שחיבר את הדו"ח הביקורתי על מבצע עופרת יצוקה, הוזמן לכנס של מועצת העיתונות באילת והתנצל על אי הגעתו לאירוע. "מעציבה אותי טקטיקת הבריונות הננקטת מאז פרסום הדו"ח"

השופט הדרום אפריקאי ריצ'רד גולדסטון שעורר בחודשים האחרונים זעם בישראל, בעקבות הדו"ח שחיבר אודות מבצע "עופרת יצוקה", שיגר מכתב למזכ"ל מועצת העיתונות בישראל אריק בכר. המזכ"ל הישראלי המשמש כיו"ר הוועדה המארגנת של "כנס אילת לעיתונות 2009", הזמין את השופט לאירוע, אולם גולדסטון השיב כי נבצר ממנו להגיע, מפני שבאותו הזמן הוא מלמד בבית הספר למשפטים "פורדהאם" בניו יורק".

גולדסטון כתב לבכר, כי "כפי שאתה יודע היטב, נעצבתי לנוכח הדרך בה הגיבה ממשלת ישראל להפצרותיי לקבל את שיתוף הפעולה והעצה שלה באשר לדרך שעלינו ליישם את המנדט שניתן לוועדה. מעציבה אותי אף יותר טקטיקת הבריונות הננקטת מאז פרסום הדו"ח. אני רק יכול להבטיח לך שאהבתי לישראל ועמה והקשר אליהם, נותרו חזקים כתמיד, ואני רק יכול לייחל שזמנים שלווים יותר מצפים לנו".

בכר פגש את השופט גולדסטון מספר פעמים במהלך עבודתו העיתונאית. הפעם הראשונה היתה כששימש כשליח עיתון מעריב ליוהנסבורג בשנת 1992, ימים ספורים לאחר שהשופט פרסם דו"ח נוקב על פעילות ממשלת האפרטהייד לשלהוב אלימות בין שבטי השחורים בדרום אפריקה, שהפילה עשרות אלפי קורבנות.

במכתב תגובה לגולדסטון, כתב בכר כי ממשלת ישראל התנהלה מול הוועדה כאילו יש לה הרבה להסתיר בנוגע ללחימה בעזה והוסיף כי "אין דבר בעולם שיוכל לשכנע אותי כי צה"ל, בו שירתנו אני ושלושת ילדיי, הוא דבר הדומה במשהו לאס.אס, למרות העובדה כי בעת הזאת הוא מואשם בפשעים אפשריים נגד האנושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully