וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי האו"ם הגיעו לאירן - יבדקו הכור בקום

פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית הגיעו הלילה לאירן על מנת לבדוק את מתקן העשרת האורניום ליד העיר קום. זו הפעם הראשונה בה פקחי האו"ם מורשים לבדוק את המתקן

פקחי האו"ם הגיעו הלילה (ראשון) לאירן על מנת לבדוק את מתקן העשרת האורניום ליד העיר קום, מדרום לטהרן. ארבעת הפקחים, המשתייכים לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, צפויים לשהות באירן במשך כשלושה ימים בהם יערכו את הבדיקות במתקן. זוהי הפעם הראשונה בה מורשים הפקחים לבדוק את המתקן.

ביום שבת שוחח נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בנושא תכנית הגרעין האירנית. אובמה הודה לסרקוזי על שיתוף הפעולה של צרפת במהלך המגעים שהתקיימו בוינה בנושא האירני. שני הנשיאים הביעו את תמיכתם בהצעה שהגישה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאירן.

מוקדם יותר שוחח אובמה גם עם הנשיא הרוסי דמיטרי מדוודב. אובמה הודה למדוודב על תרומתם המכריעה של הרוסים בפיתוח ההצעה, והשניים דנו בחשיבות קבלתה על ידי האירנים והוצאתה לפועל בהקדם האפשרי. מדוודב גם הדגיש את חשיבותה של ההצהרה האמריקאית, לפיה הממשל בוושינגטון מסכים לספק ערבויות בכתב להסכם.

ביום רביעי הצהיר ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית, מוחמד אל ברדעי, שגובשה טיוטת ההסכם בין אירן למדינות המערב. לפי טיוטת ההסכם, אירן תשלח את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה עד סוף השנה, כדי להפוך אותו לדלק עבור הכור האטומי בטהרן שמייצר איזוטופים רפואיים. המהלך אמור להפיג את חששות המערב לגבי התכניות האמיתיות של פיתוח הגרעין האירני. הטיוטה הושגה בתום יומיים וחצי של דיונים בין אירן למעצמות, שנערכו בוינה, בירת אוסטריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully