וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן מאיים: נתקוף בסבב השני של הבחירות

הטליבן קורא למצביעים באפגניסטן להחרים את הסבב השני של הבחירות במדינה ומאיים כי יפתח במתקפות מחודשות במהלכו. סבב הבחירות השני יחל בשבעה בנובמבר

הטליבן מאיים לפתוח במתקפות חדשות באפגניסטן במהלך הסבב השני של הבחירות אשר יתקיים בחודש הבא במדינה וקרא למצביעים להחרים את הבחירות. "הטליבן קורא שוב לאזרחי אפגניסטן המכובדים לא להשתתף בבחירות", נמסר בהודעה מטעם הארגון. הטליבן מכנה את הבחירות "תהליך אמריקני" ומסר כי לוחמיו "יפעלו נגד כוחות האויב וימנעו מבני אדם להשתתף בבחירות". בבחירות שנערכו במדינה באוגוסט תקף הארגון קלפיות בעיירות קטנות במדינה באמצעות טילים ורימוני יד.

ההחלטה לערוך סבב בחירות שני בין שני המועמדים המובילים, הנשיא הנוכחי חמיד קרזאי ויריבו בבחירות עבדאללה עבדאללה, התקבלה לאחר שחקירת הזיופים בבחירות, שהתקיימו במדינה באוגוסט, העלתה כי אף אחד מהמתמודדים לא זכה ביותר מ-50 אחוז מהקולות, הרוב הדרוש על מנת להיבחר לנשיאות באפגניסטן.

סבב הבחירות השני יחל בשבעה בנובמבר ועל מנת למנוע זיופים, ביטלה ועידת הבחירות נקודות קלפי בהם אחוזי הזיופים היו גבוהים ביותר. עבדאללה עבדאללה מסר כי לא ישתתף בבחירות במידה וחלק מבכירי ועדת הבחירות עצמה לא יפוטרו. בעבר האשים עבדאללה את ועדת הבחירות בכך שאינה חסרת פניות. דוברו של עבדאללה מסר כי יש להחליף את אנשי הוועדה באנשים עליהם יסכימו שני המועמדים.

בתוך כך, שליח ארצות הברית לאפגניסטן, ריצ'ארד הולברוק, אמר כי הגיוני לקוות לפחות מקרים של אי סדרים בסבב הבחירות השני. "הקהילה הבינלאומית תעשה כל שביכולתה על מנת לגרום להצלחתו של סבב הבחירות השני", אמר הולברוק בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully