וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מצב חירום לאומי בשל שפעת החזירים

צו החירום עליו חתם הנשיא אובמה יסייע לרשויות הבריאות בארצות הברית להתמודד עם הגידול הצפוי בהתפשטות המחלה במדינה. מאז התפרצות השפעת מתו למעלה מ- 1,000 אמריקאים

נשיא ארה"ב ברק אובמה חתם היום (שבת) על הצהרה לפיה התפשטות שפעת החזירים בארצות הברית מהווה מצב חירום לאומי. ההצהרה תקל על רשויות הרפואה האמריקאיות להתמודד עם הגידול הצפוי במספר החולים מבחינה תקציבית ובירוקרטית, וכן תקל על הממשל בהעברתם של צווי חירום נוספים אם יידרש לכך. מהבית הלבן נמסר כי ההצהרה באה על מנת להכין את הרשויות להתמודדות עם מצב של "עלייה דרסטית בהתפשטות המגיפה שעלולה להקשות על תפקוד מערכות הבריאות במדינה".

הבית הלבן מפרסם לרוב הצהרות דומות במקרים של פגיעות צפויות של הוריקנים או רעידות אדמה. בכיר בממשל ניסה להרגיע את הרוחות ואמר כי "מדובר בהצהרה מניעתית והיא אינה מגיעה בתגובה להתפתחות חדשה". הוא הוסיף שכיוון שקצב ההתקדמות של שפעת החזירים במדינה הוא כה מהיר, מערכות הבריאות צריכות להתחיל להתכונן לגרוע מכל ולא להיתפס כשהן אינן מוכנות.

ביום שישי מסר דובר המרכז למניעת מחלות כי שפעת החזירים התפשטה עד כה ל- 46 מדינות בארצות הברית - מצב השיא של התפשטות שפעת רגילה בחורף. כיוון שהנתונים הנוכחיים הם אינם נתוני שיא אלא נתונים התחלתיים, עקב העלייה הגדולה הצפויה במספר החולים לקראת החורף, הם גורמים לדאגה רבה בארצות הברית. מאז התפרצות המחלה בתחילת השנה מתו למעלה מ- 1,000 אמריקאיים ולמעלה מ- 20,000 אושפזו כתוצאה מן הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully