וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "המערב מנסה להוליך אותנו שולל"

המו"מ בין הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית לאירן בנוגע להעשרת האורניום נמשך. יו"ר הפרלמנט האירני אמר היום כי המערב מנסה לכפות על מדינתו את הצעתו

מעצמות המערב מנסות "להוליך שולל" את אירן במסגרת טיוטת ההסכם התיווך של האו"ם בנוגע להעשרת האורניום באירן, כך אמר היום (שבת) יו"ר הפרלמנט האירני, עלי לריג'אני. בסוכנות הידיעות הצרפתית צוטט לריג'אני שאמר כי "מדינות המערב מתעקשות לצעוד בנתיב הולכת השולל והן כופות עלינו דברים מסויימים", אמר לריג'אני.

"הן אומרות – ניתן לכם את הדלק [האורניום] מועשר ברמה של 20 אחוז לכור בטהרן [כור מחקר] רק אם תעבירו לנו את האורניום שהעשרתם", אמר לריג'אני שהוסיף כי הוא "לא רואה קשר בין שני הנושאים".

בטיוטת ההסכם שהגישה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאירן נקבע כי על אירן לשלוח את האורניום אותו העשירה להמשך העשרה - שתהפוך אותו לדלק גרעיני עבור הכור בטהרן – אל מחוץ לגבולותיה. אירן הייתה אמורה לענות להצעת האו"ם אתמול, אולם היא דחתה את תשובתה לשבוע הקרוב.

בתוך כך, חברי פרלמנט בכירים באירן העבירו היום ביקורת על טיוטת האו"ם בנושא הגרעין הדורשת מטהרן לשלוח את מאגר האורניום שלה למדינות אחרות למטרת עיבוד, כך דיווחה סוכנות ידיעות אירנית. יו"ר המועצה לענייני חוץ וביטחון של הפרמנט האירני אמר כי "אירן זקוקה לאורניום המועשר לשימוש בתחנות הכוח. בנוסף, זהו אינטרס של אירן לקנות דלק גרעיני".

פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית צפויים להגיע מחר לאירן לבדיקת המתקן הגרעיני שהתגלה לאחרונה בעיר קום. הביקור יהיה הפעם הראשונה בה הורשו פקחים בינלאומיים לבחון את המתקן הגרעיני בעיר קום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully