וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל: "המאמץ לחידוש המו"מ לא נכשל"

השליח האמריקאי למזה"ת נשא נאום בקולג' במדינת מיין והדגיש כי מוקדם להספיד את ניסיונות וושינגטון לחדש את המו"מ בין הישראלים לפלסטינים. "אני לא מתייאש"

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, אמר הלילה (שישי) כי זה עדיין מוקדם לסמן את מאמציו לחידוש שיחות השלום בין הישראלים לפלסטינים ככישלון. בנאום שנשא בקולבי קולג' שבמדינת מיין אמר מיטשל כי "הממשל האמריקאי מחויב בצורה עמוקה לתהליך השלום". מיטשל גם שיבח את הנשיא אובמה ואמר כי נשיאים אחרים לא נקטו בפעולה בשלב כל כך מוקדם לכהונתם כדי להתחיל בשיחות שלום באזור שבו יש התנגשויות עם "שורשים היסטוריים עמוקים".

דבריו של מיטשל באו לאחר שהבית הלבן ביקש מישראל לנקוט בצעדים משמעותיים להקפאת ההתנחלויות ומהפלסטינים לעשות יותר לעצירת ההסתה ומניעת הטרור. הודעת הבית הלבן נמסרה לאחר שהנשיא אובמה קיבל ממזכירת המדינה הילרי קלינטון דו"ח מצב על תהליך השלום. השליח מיטשל, שאמור לשוב לאזור בקרוב על מנת להתחיל מחדש את השיחות, הודה במהלך נאומו הלילה כי התהליך בין הישראלים לפלסטינים נמצא בנסיגה, בין היתר בגלל "דו"ח גולדסטון", שהאשים את ישראל ואת חמאס בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה.

עוד אמר מיטשל כי "אנו ממשיכים במאמצינו למרות הדו"ח" וציין כי "ארצות הברית כבר נקטה עמדה שלפיה הדו"ח הוא חד-צדדי ופגום בצורה עמוקה". מיטשל גם ציין כי על סמך ניסיונו כאיש שתיווך בשיחות השלום של צפון אירלנד בשנות ה-90', נראה ש"תהליך שלום יכול לקחת שנים. אני לא מתייאש". מיטשל הוסיף לגבי המאמצים הנוכחיים כי "הם קשים ומורכבים כמו שאמרו לי שיהיה, אבל אנחנו נחושים להמשיך במסלול עד שהעבודה תסתיים".

מיטשל גם אמר שמזכירת המדינה הילרי קלינטון מתעתדת להגיע לכנס שצפוי להתקיים במרוקו בתחילת החודש הבא. לדבריו, הוא וקלינטון ייפגשו במרוקו עם שרי חוץ של מרבית המדינות הערביות. "מזכירת המדינה", אמר מיטשל, "מעורבת באופן פעיל בתהליך". הוא הוסיף כי במהלך סבב השיחות שקיים במהלך השבוע החולף עם הנציגים הישראלים והפלסטינים "חלה התקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully