וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: המדען הסכים לרגל למען ישראל

בכתב האישום נטען כי סטיוארט דיוויד נוזט ניסה למסור מידע מסווג לסוכן FBI שהתחזה לסוכן ישראלי בתמורה ל-11 אלף דולרים. שימוע בעניינו ייערך בשבוע הבא

כתב אישום הוגש אמש (חמישי) נגד המדען האמריקאי סטיוארט דיוויד נוזט, שנעצר ביום שני האחרון בארה"ב בחשד שריגל למען ישראל. נוזט מואשם שניסה להעביר מידע מסווג המתייחס להגנת ארצות הברית לסוכן FBI שלגביו סבר נוזט כי מדובר בסוכן מודיעין ישראלי. המידע הועבר בתמורה ל-11 אלף דולרים. כך דווח בעיתון "וושינגטון פוסט". השימוע בעניינו של נוזט ייערך בשבוע הבא בבית משפט פדרלי מחוזי.

סטיוארט דיוויד נוזט, מדען אמריקאי שעבד למען הפנטגון ונאס"א, נעצר בניסיון ריגול למען ישראל ביום שני האחרון. נוזט, בן 52, החזיק בעבר בסיווג ביטחוני גבוה. הוא נעצר על ידי סוכני FBI , שעה שמסר מידע לאחד הסוכנים האמריקאים, כיוון שחשב שהוא איש מודיעין ישראלי. אם יורשע, הוא צפוי לעונש מקסימלי של מאסר עולם.

נוזט ביקש מן הסוכן הסמוי שהתחזה לאיש המוסד כסף מזומן ודרכון ישראלי בתמורה לשירותיו, והוא צולם כשהוא מוסר מעטפה ובה מסמך המכיל מידע חשאי. כמו כן הציע למסור מידע על נשק גרעיני, לווינים ומערכות נשק מתקדמות ל"מרגל" הישראלי. משרד המשפטים האמריקאי הדגיש כי ממשלת ישראל לא הואשמה בהפרת חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully