וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל: פעלו יותר להקפאת ההתנחלויות

בעקבות דו"ח על תהליך השלום שהגישה הילרי קלינטון לאובמה, הודיע הבית הלבן שישראל והפלסטינים צריכים לעבור למשא ומתן ישיר, ודחק בצדדים לעשות יותר כדי לחדש את המשא ומתן

הבית הלבן דחק הערב (חמישי) בישראל לנקוט בצעדים משמעותיים להקפאת ההתנחלויות ובפלסטינים לעשות יותר לעצירת ההסתה ומניעת הטרור. בהודעה מטעם ממשל אובמה נאמר גם שישראל והפלסטינים צריכים לעבור למשא ומתן ישיר. הדברים נמסרו לאחר שהנשיא אובמה קיבל ממזכירת המדינה הילרי קלינטון דו"ח מצב על תהליך השלום. עוד נמסר שהשליח המיוחד ג'ורג' מיטשל ישוב לאזור בקרוב על מנת להתחיל מחדש את השיחות. קלינטון עצמה תדווח גם לשרי החוץ של מדינות ערב במפגש במרוקו בתחילת נובמבר.

הרצון האמריקאי לאתחל את המשא ומתן בין הצדדים עלה גם אתמול בנאומה של שגרירת ארצות הברית באו"ם סוזן רייס בוועידת הנשיא בירושלים. רייס אמרה ש"הגיע הזמן לחידוש המו"מ לשלום ללא תנאים מקדימים, תוך הבטחת ביטחון לישראל ולפלסטינים". היא ציינה כי מטרת המו"מ על פי ארצות הברית היא "שתי מדינות, החיות זו לצד זו בשלום, תוך מתן ביטחון לתושבי ישראל ועצמאות לפלסטינים והפסקת הכיבוש. זה האינטרס האמריקאי, הישראלי והפלסטיני".

בפגישתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול הודה נתניהו לרייס על ההתנגדות התקיפה של ממשל אובמה לדו"ח גולדסטון, ועל תמיכתה המתמשכת של ארה"ב במסגרת האו"ם. רייס הדגישה את מחויבותו של ממשל אובמה לביטחון ישראל ואת נחישותו לקדם את תהליך השלום באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully