וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: "לא נקבל את הסכם הגרעין"

לדברי גורם בכיר בפרלמנט האירני, מדינתו לא תאשר את טיוטת ההסכם, לפיו כ-75% מהאורניום המועשר יועברו לרוסיה וצרפת. "זה לא מקובל עלינו"

אירן אינה מקבלת את טיוטת ההסכם בנושא הגרעין שגובשה בשיחות עם מעצמות המערב בווינה. כך אמר היום (חמישי) מוחמד רזה בחונאר, סגן יו"ר הפרלמנט על פי דיווח של סוכנות הידיעות האירנית אירנ"א. אמירה זו היא התגובה האירנית הראשונה לטיוטת ההסכם, אם כי בחונאר דיבר ככל הנראה על דעת עצמו ולא הציג את תגובתה הרשמית של הממשלה.

לדברי בחונאר, "המערב אומר לנו: אתם נותנים לנו את האורניום המועשר שלכם ברמה של 3.5%, ואנחנו ניתן לכם דלק גרעיני עבור המתקן. זה לא מקובל עלינו", אמר בחונאר, שהוסיף כי "הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מחויבת לספק לנו את הדלק כאמצעי ביטחון".

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הגישה אתמול לאירן ולשלוש מעצמות טיוטה ראשונית של הסכם בנושא הגרעין האירני. יו"ר סבא"א מוחמד אל ברדאעי הודיע על הגשת הטיוטה בתום השיחות בין הצדדים והוסיף כי ההסכם אמור להיות מאושר עד יום שישי.

דיפלומטים דיווחו כי על פי הטיוטה, אירן תעביר כ-75% מהאורניום המועשר שלה בדרגת העשרת נמוכה להעשרה נוספת בחו"ל. לפי הסכם עקרוני מלפני כשלושה שבועות, התכנית היא להעביר את האורניום להעשרה נוספת בדרגה של 20% ברוסיה, ומשם יועבר החומר לעיבוד בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully