וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל פקיסטני בכיר ונהגו נהרגו בפיגוע ירי

חמושים רכובים על אופנוע פתחו בירי לעבר רכבו של הגנרל בבירה איסלמבאד. 170 איש נהרגו בשבועות האחרונים בשורת פיגועים במדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

חמושים ירו הבוקר (חמישי) למוות בבכיר בצבא פקיסטן ובנהגו בבירה איסלמבאד. המשטרה המקומית הודיעה כי עדיין לא ברור מי אחראי להתנקשות, אך פקיסטן נמצאת בכוננות גבוהה על רקע המתקפה גדולה המתנהלת כעת נגד הטליבן ואל קאעדה בצפון המדינה.

"היה זה מעשה טרור", אמר דובר הצבא, אתהר עבאס, על חיסולו של הגנרל מוין היידר, שדרגתו מקבילה לתת-אלוף. "מטרתם היתה לרצוח ולעשות חדשות". היידר הוא הקצין הבכיר השני שנהרג בשבועיים האחרונים.

בעל חנות בבירה איסלמבאד, נביד היידר, סיפר כי הבחין באדם רעול פנים רגעים ספורים לפני ששמע יריות. "אדם אחר שרכב על אופנוע המתין לו ברחוב. לאחר הירי, הוא התיישב על האופנוע ושניהם נמלטו מהמקום", אמר. היידר ונהגו נהרגו כתוצאה מהירי, בעוד שמאבטחו הצמוד של הקצין נפצע אנושות.


בשבועות האחרונים נהרגו יותר מ-170 בני אדם בשורת פיגועי התאבדות וירי ברחבי פקיסטן. במקביל, כמעט 30 אלף חיילים פקיסטנים משתתפים במבצע שהחל ביום שבת באזור דרום-ווזיריסטן, סמוך לגבול עם אפגניסטן. רבים רואים במבצע הקרקעי כמבחן חשוב ליכולתה של הממשלה באיסלמבאד לפעול נגד הקיצונים האיסלאמים הפועלים בצפון המדינה באין מפריע.

פרשנים העריכו היום כי ארגוני החמושים יגבירו את פעילותם בערים הפקיסטניות, מאחר שרבים מהם נדחקים ממעוזיהם בצפון המדינה. בטליבאן מקווים שערעור היציבות במרכזי הערים, כמו איסלמבאד, ידרבן את הממשלה והאזרחים להפסיק את המבצע בדרום-ווזיריסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully