וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הרוגי אוקטובר יפוצו במיליונים

פרקליטות מחוז צפון אישרה הסכם לפיו המדינה תפצה בלמעלה ממיליון שקלים כל אחת ממשפחות הרוגי מהומות אוקטובר. ההסכם אינו מבטל האפשרות לתביעה בינלאומית נגד המעורבים

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

פרקליטות מחוז צפון חתמה אתמול על הסכם עם משפחות ההרוגים ממהומות אוקטובר לפיו הכירה המדינה באחריותה והסכימה לפצות ביותר ממיליון שקלים כל אחת ממשפחות 13 ההרוגים, כך נחשף הערב (רביעי) בערוץ הראשון. אחד מאבות השכולים, עבד אל מונעם אבו סלאח, אמר היום כי אין למשפחות כוונות להרוויח כסף מהתביעה וש"כל הכסף שבעולם לא יחזיר לנו את הבנים הביתה".

מנגד, מובהר בהסכם שנחתם בין המדינה למשפחות כי אין מדובר בוויתור על הדרישה להעמיד לדין את האחראיים למות בניהם. פרקליטי המשפחות שוקדים בימים אלו על תביעה פלילית לבית הדין הבינלאומי בהאג. אחד האנשים שיוזכרו בתביעה הבינלאומית הוא רב פקד גיא רייף שכיהן בזמן המהומות כמפקד משטרת משגב.

רייף סבור כי תשלום הפיצוי למשפחות הוא טעות, "אני חושב שזה מוטעה שהמדינה הכירה ושילמה כסף", אמר רייף. מומחים בדין הבינלאומי סבורים כי לתביעה אין סיכוי להגיע להגשת כתבי אישום שכן המשפחות לא הסכימו לבצע נתיחה בגופות, ובית הדין הבינלאומי בהאג דן בתביעות של חשד לביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully