וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: נערכים לבחירות ללא זיופים

יריבו של חמיד קרזאי אמר היום שהוא מתכונן לסיבוב השני בבחירות ובכוונתו להציב תנאים על מנת למנוע זיופים נרחבים. במקביל, האו"ם פועל להבטיח את כשרות תוצאות ההצבעה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

עבדאללה עבדאללה, יריבו של חמיד קרזאי בבחירות באפגניסטן, הגיב היום (רביעי) בפעם הראשונה על הסכמתו של קרזאי לקיים סיבוב שני בבחירות, ואמר שהוא מתכנן להציב תנאים שימנעו מקרה נוסף של זיופים. עבדאללה, שהגיע שני בבחירות, אמר כי לא מופעל עליו לחץ אמריקאי או של גורמים אחרים ליצור קואליציה עם קרזאי. עבדאללה סירב לשלול את האפשרות הזאת, שעל פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", נחשבת לאופציה המועדפת על בכירים בממשל אובמה.

במקביל, חצי מבכירי ועדות הבחירות המחוזיות באפגניסטן פוטרו על מנת למנוע זיופים נוספים בסיבוב השני, כך מסר ראש משלחת האו"ם באפגניסטן שמסייעת בפיקוח על הבחירות.

לצד החששות מזיופים, רבים מתושבי אפגניסטן חוששים לביטחונם האישי ואמרו שהם לא ילכו להצביע בסיבוב השני שצפוי להתקיים בשבעה בנובמבר, עקב הסדרי ביטחון לקויים.

אתמול הודיע נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי כי הוא מסכים לסיבוב בחירות שני, לאחר שקיבל את החלטת ועדת הבדיקה שקבעה כי הוא לא קיבל 50% מהקולות בבחירות בחודש אוגוסט. החלטתו של קרזאי הגיעה בעקבות לחץ מערבי על המנהיג האפגני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully