וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: נדחה הערעור האחרון של דמיאניוק

משפטו של ג'ון דמיאניוק ייפתח ב-30 בנובמבר, לאחר שבית המשפט החוקתי סירב אפילו לדון בעתירה האחרונה שהגיש פרקליטו נגד קיום המשפט

בית המשפט העליון בגרמניה דחה היום (רביעי) את הערעור שהגיש ג'ון דמיאניוק נגד קיום משפטו ובכך סלל את הדרך לפתיחת המשפט של מי שנאשם בסיוע לרצח של 27,900 יהודים בשואה.

דמיאניוק בן ה-89, שהופיע במשך שנים רבות ברשימת הפושעים הנאצים המבוקשים ביותר של מרכז ויזנטל, הוסגר לגרמניה במאי, ומאז עצור בכלא באזור מינכן. משפטו יחל ב-30 בנובמבר וצפוי להיות המשפט הנאצי הגדול ביותר של המאה ה-21.

פרקליטו של דמיאניוק עתר לבית המשפט החוקתי, הערכאה הגבוהה ביותר במערכת המשפט בגרמניה, וטען כי מרשו כבר ריצה עונש מאסר במהלך משפט שהתנהל בישראל בשנות ה-80. אולם, בית המשפט הגרמניה החליט לא לדון בעתירה כלל. בית המשפט כבר דחה עתירה קודמת של דמיאניוק, בה נטען כי הסגרתו מארה"ב מפרה את זכויות האדם שלו.

דמיאניוק, יליד אוקראינה, מכחיש כי נטל חלק פעיל בשואה ומשפחתו טוענת כי אינו כשיר כלל מבחינה בריאותית לעמוד לדין. לטענת דמיאניוק, הוא גויס לצבא הסובייטי ב-1941, היה שבוי מלחמה גרמני ושירת במחנות מעצר גרמניים עד 1944. הוא היגר לארה"ב ב-1951 והתאזרח ואולם אזרחותו נלקחה ממנו אחרי שהואשם בשנות ה-70 בהיותו "איוון האיום", שומר סדיסט במיוחד במחנה ההשמדה טרבלינקה.

בהמשך הוא גורש לישראל, שם נשפט ונידון ב-1988 למוות, אך בית המשפט העליון ביטל את ההרשעה בעקבות ראיות חדשות שהוצגו, לפיהם איש אחר הוא כפי הנראה אותו "איוון האיום". לאחר מכן שב לארה"ב והתאזרח, אך ב-2002 שוב נשללה ממנו האזרחות, בטענה כי הסתיר את עברו הנאצי כשהגיש בקשה לקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully