וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נעצרו חשודים במעורבות בפיגוע

משטרת אירן: נעצרו חשודים בביצוע פיגוע ההתאבדות נגד משמרות המהפכה. פקיסטן: נעזור למצוא את האחראים לפיגוע שגבה את חייהם של 42 בני אדם

כלי התקשורת באירן מדווחים, כי המשטרה עצרה היום (רביעי) חשודים במעורבות בפיגוע שאירע ביום ראשון השבוע, בו נהרגו בכירים במשמרות המהפכה. סוכנות הידיעות האירנית אירנ"א דיווחה כי המשטרה גילתה שמבצעי הפיגוע חדרו למדינה דרך הגבול עם פקיסטן.

פקיסטן תתמוך במאמצי אירן למצוא את האחראים לפיגוע הקטלני בדרום-מזרח אירן ביום ראשון. כך אמר היום (רביעי) שר החוץ הפקיסטני מחמוד קוריישי, על רקע הקולות הגוברים באירן להעניש את מבצעיו. הארגון הסוני ג'ונד אללה הסוני נטל אחריות לפיגוע ההתאבדות בו נהרגו 42 בני אדם, מתוכם שישה בכירים במשמרות המהפכה באירן.

"אנחנו נעזור להם ונתמוך בהם בחשיפת האנשים שאחראים", אמר שר החוץ קוריישי. "אנחנו נטפל בזה ברמת ממשלה מול ממשלה". קוריישי גם הדגיש שפקיסטן עצמה היא קורבן פיגועי טרור. "מה שאנחנו מבקשים הוא שכשכנות, כחברות, כמדינות אחיות וחברותיות, נאמץ גישה של שותפות אזורית כדי לטפל בבעיה הזאת".

הדברים באים אחרי שמוקדם יותר השבוע נשיא פקיסטן אסיף עלי זאדארי שוחח בטלפון עם עמיתו האירני אחמדינג'ד והדגיש בפניו את הצורך בשיתוף פעולה לחיסול "הטרוריסטים הפושעים".
בשנים האחרונות היחסים בין אירן לפקיסטן היו בדרך כלל טובים. שתי המדינות משתפות פעולה בהקמת צינור גז.

אתמול במהלך הלוויות אנשי משמרות המהפכה, הבטיח בכיר בארגון האירני להעניש את האחראים לפיגוע. "הטיפול של משמרות המהפכה בטרוריסטים יהיה נחרץ. התגובות של משמרות המהפכה והעם האירני למעשים כאלה יהיו מוחצות בכל מקום שהוא", אמר הגנרל חוסיין סלאמי. סגן מפקד משמרות המהפכה לא פירט את אופן התגובה האירנית, אך גורמים העריכו שאירן מעוניינת לשלוח מסר מאיים לבריטניה, פקיסטן, ארה"ב וישראל - שהואשמו על-ידה באחריות לפיגוע.

על-פי ההערכות, אירן מעוניינת לנקום את דמם של הרוגי הפיגוע בפעולת תגמול, בין אם בפיגוע איכותי או בהתנקשות בבכירי צבא זרים "מעתה ואילך לא יהיה לאנשים האלה מקום בטוח היכן שלא יימצאו", הוסיף סלאמי בדברים שאמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully