וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי מג"ב שהיכו פלסטינים לא יועמדו לדין

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד השוטרים, שתועדו כשהם מכים פלסטינים. הסיבה: "אלה היו מכות קלות שלא גרמו לנזק של ממש"

מערכת וואלה!

(באדיבות ארגון "יש דין")

פרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה הפלילי נגד שוטרי משמר הגבול, שתועדו מכים פלסטינים באזור מזרח ירושלים. המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן, הודיע לארגון זכויות האדם "יש דין" כי אינו מקבל את הערר בעניין וכי לא יוגש כתב אישום נגד השוטרים. ניצן דחה את הערר למרות "ההתנהגות הלא נאותה של השוטרים" ונימק את החלטתו בכך ש"מדובר במכות קלות בלבד ביותר שלא גרמו לנזק של ממש".

ארגון זכויות האדם "יש דין" הגיש ערר על החלטת המחלקה לחקירות שוטרים לא להעמיד לדין את שוטרי המג"ב, אשר צולמו תוקפים ומשפילים פלסטינים באזור מזרח ירושלים. בסרטונים, אשר צולמו ככל הנראה בטלפון סלולרי והגיעו לידי הארגון באוגוסט 2008, מתועדים שוטרי המג"ב מכים פלסטיני אחד בבטנו, אחר בעורפו ומכריחים פלסטיני אחר, אשר נעצר לבדיקת תעודות, להצדיע ולצעוק "הקשב".

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה בינואר 2009 כי לא תעמיד לדין פלילי את השוטרים המעורבים, שעומדים להשתחרר בזמן הקרוב, וכי היא ממליצה להעמידם לדין משמעתי. ארגון זכויות האדם כאמור ערער על ההחלטה ושבוע שעבר הודיעה הפרקליטות כי היא דוחה את הערר למרות "ההתנהגות הלא נאותה של השוטרים".

"המשנה לפרקליט המדינה, מר שי ניצן, בחן את פנייתך, את החומר המצוי בתיק החקירה, את המלצת מח"ש וחוות הדעת בנושא פנייתך, ולא מצא לנכון לשנות מההחלטה לסגור את התיק במישור הפלילי ולהעביר את הטיפול לבחינת יחידת המשמעת במשטרת ישראל, בצירוף המלצתם להעמיד את שוטרי המג"ב לדין משמעתי", נכתב בהחלטתו של ניצן לדחות את ערעור "יש דין".

עוד נכתב, כי "העיון בחומר המצוי בתיק החקירה, לרבות בסרטונים המתעדים את האירועים אליהם התייחסתם בכתב הערר, העלה, כי מדובר אכן, בהתנהגות לא נאותה מצידם של הנילונים. עם זאת מדובר במכות קלות ביותר שלא גרמו נזק של ממש. בשל כך ובמכלול נסיבות העניין, המשנה לפרקליט המדינה לא מצא כי קיים יסוד להתערב בהחלטת המחלקה לחקירות שוטרים להעביר את העניין לבחינת יחידת המשמעת במשטרת ישראל, בצירוף המלצתם להעמיד את הנילונים לדין משמעתי והערר נדחה". תיק החקירה יועבר בימים הקרובים אל היחידה למשמעת במשטרת ישראל, לצורך המשך הטיפול בנושא.

במכתב תשובה ששלח עורך הדין מיכאל ספרד היועץ המשפטי של "יש דין" לפרקליטות המדינה הוא דורש לעכב את ההחלטה להעביר את התיק לדין משמעתי מאחר ומהלך כזה ימנע אפשרות להעמיד את המעורבים לדין פלילי. "שאלת הנזק אינה רלבנטית כלל", כותב ספרד, "שהרי המשפט הפלילי אוסר תקיפה ולא מתנה שהתקיפה גרמה נזק גופני כלשהו. נראה כי לנגד עיני המשנה לפרקליט המדינה לא עמדו המשמעויות החמורות של החלטתו". "הקביעה חמורה יותר מההכאה עצמה", אומרים ב"יש דין" ומוסיפים כי יבחנו את המשך האמצעים המשפטיים שעומדים לרשותם אם ההחלטה לא תשתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully