וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: "התקדמות איטית בשיחות עם אירן"

יום השיחות השני בווינה בין אירן למעצמות על תוכנית הגרעין האירני הסתיים בהצהרות מהוססות של סוכנות האנרגיה האטומית. השיחות יחודשו מחר בבוקר

"אני מאמין כי אנו מתקדמים. ייתכן כי מדובר בהתקדמות איטית יותר מאשר זו שציפיתי לה, אבל אנחנו נעים קדימה ונפגש שוב מחר ב- 10 בבוקר", כך אמר היום (שלישי) מוחמד אל ברדאעי, יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בסיום יום השיחות השני בין אירן למעצמות בווינה.

השיחות על תוכנית הגרעין האירנית היו אמורות להתחדש הבוקר, אולם נדחו לטובת שיחות בלתי רשמיות בין הצדדים. הסיבה לדחייה הייתה הסירוב להסכים לעכב את תוכניתה להעשרת אורניום, וסירובה לקבל את צרפת כחלק מההסכם.

"העברנו את היום בהתייעצויות דו צדדיות ותלת צדדיות. אנחנו עדיין מקווים כי נוכל להגיע להסכם. מדובר בתהליך מסובך כפי שניתן להבין. ישנו הצד הטכני עם הרבה עניינים טכניים שצריך לנתח. כמובן שישנה גם השאלה של צעדים בוני אמון", אמר אל ברדעאי.

כמה שעות לפני התחלת השיחות אמר הבוקר שר החוץ האירני, מנושהר מותקי, כי ארצו "לא תזנח את זכותה החוקית" לאנרגיה גרעינית. במסיבת עיתונאים בטהרן הוסיף מותקי כי לאירן אין כל כוונה להשעות את פרויקט העשרת האורניום.

"התנהגותן של המעצמות והפגישות עמן מצביעות על כך שמקובלת עליהן טכנולוגיה גרעינית למטרות שלום. אירן לא תזנח לעולם את זכותה החוקית לאנרגיה גרעינית", אמר מותקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully