וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה בלחימה בין פקיסטן לטליבן

שישה בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות משולב באוניברסיטה באיסלמבאד. הצבא ממשיך בפעולה נרחבת נגד מעוזים של חמושי טליבן

הלחימה האינטנסיבית בין צבא פקיסטן לטליבן שהחלה בסוף השבוע נמשכת ובמקביל ממשיכים הפיגועים ברחבי המדינה, כשישה בני אדם נהרגו היום (שלישי) בפיגוע התאבדות משולב באוניברסיטה בבירה איסלמאבאד. סגן המפקח הכללי של משטרת הבירה אמר כי אחד המחבלים התפוצץ בקפיטריה והשני במחלקה למשפט איסלאמי. בין ששת ההרוגים נמצאים גם שני המחבלים. קרוב ל-20 בני אדם נפצעו בפיגוע הכפול. שר הפנים רהמן מליק קשר בין הפיגועים לקרבות ואמר כי "כל הדרכים מובילות לדרום ווזריסטן".

בשבועיים האחרונים נהרגו יותר מ-170 בני אדם בסדרת פיגועים שביצעו פעילי טליבן, בעיקר נגד מוסדות ביטחוניים וממשלתיים. ביום חמישי שעבר נהרגו 37 בני אדם בפיגוע משולב נגד מתקנים משטרתיים בעיר לאהור ולפני עשרה ימים נהרגו 20 בני אדם כאשר חמושים פרצו למפקדת הצבא.

בעקבות התגברות האלימות פתח בסוף השבוע צבא פקיסטן במתקפה נרחבת נגד מעוזי הטליבן ואל קאעדה במחוז דרום ווזיריסטן, בקרבת הגבול עם אפגניסטן. הצבא מסר כי לפחות 90 חמושים ולפחות שלושה עשר חיילים נהרגו עד כה בלחימה באזור, שנחשב למקום מקלט עבור הקיצונים האיסלאמים.

חיילים בצבא פקיסטן. רויטרס
חיילי צבא פקיסטן בדרכם לווזריסטן/רויטרס

הבוקר הצליחו חמושי הטאליבן להשתלט מחדש על קוטקאי, כפר הולדתו של מנהיג הארגון בפקיסטן, חקימוללה מחסוד, יממה בלבד לאחר שכוחות הצבא תפסו את המקום. "שבעה חיילים, כולל קצין בדרגת רב סרן, וכמה פעילי טאליבן נהרגו בלחימה", אמר גורם מודיעיני. בתגובה תקפו מטוסי קרב עמדות של החמושים.

28 אלף חיילים מעורבים בלחימה נגד כ-10 אלפים פעילי טליבן, בהם גם כאלף פעילי אל קאעדה אוזבקים וערבים. לקיצונים היו שנים להכין את הבונקרים באזור, אולם הצבא טען כי הוא מקיף את החמושים ותוקף אותם מצפון, מדרום מערב ומדרום מזרח.

שר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס, אמר כי הוא מעודד מהפעולה הצבאית, אולם הבהיר כי מוקדם לדעת מה תהיה השפעתה. מפקד הכוחות האמריקאיים באזור, גנרל דיוויד פטראוס, שוחח עם בכירי הצבא והממשל בפקיסטן על ההתפתחויות.

"אני מעודד מהפעולות הפקיסטניות. אני חושב שההתקפות הטרור בפקיסטן בימים האחרונים הבהירו את הצורך לטפל בבעיה הזו", אמר גייטס. "ולכן אנחנו תומכים מאד במה שהפקיסטנים עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully