וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני בלייר הותקף ע"י פלסטיני בחברון

ביקור של ראש ממשלת בריטניה לשעבר במסגד בחברון הופרע על ידי פלסטיני, שהתקרב אליו בצעקות "אתה לא מוזמן לפלסטין" לפני שנעצר ע"י שומרי ראשו

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

שומרי ראשו של טוני בלייר, שליח האיחוד האירופי למזרח התיכון, השתלטו היום (שלישי) על צעיר פלסטיני שהתקרב לראש ממשלת בריטניה לשעבר תוך שהוא צועק "אתה טרוריסט", בזמן שזה ביקר במסגד בחברון. "אתה לא מוזמן למדינת פלסטין", צעק הפלסטיני לפני שנתפס על ידי אנשי הביטחון.

בלייר לא נהנה מפופולאריות רבה בעולם הערבי בכלל ואצל הפלסטינים בפרט, בשל מעורבתו בפלישה לעירק ב-2003, סירובו לגנות את ישראל בזמן מלחמת לבנון השניה ובשל תמיכתו בישראל בזמן כהונתו כראש ממשלת בריטניה.

לאחר התקרית במסגד ניסה בלייר להתעלם מהמתרחש והמשיך לחייך לעבר הנוכחים ואף נופף לשלום לעבר המפגין, אולם מארחיו הפלסטינים נראו נבוכים מאוד מהאירוע ומהפריצה באבטחה במקום. "הוא הביע את מחאתו וזה הוגן למדי" אמר בלייר לכתבים במקום בזמן שהמפגין פונה מהמקום, "אני חושב שזה חשוב שלא תתבלבלו בין המחאה הזו לבין הדעה הכללית של מרבית האוכולוסיה כאן", הסביר בלייר.

"מרבית הישראלים והפלסטינים מעוניינים בפתרון הסכסוך בדרכי שלום", הוסיף בלייר לאחר התקרית, "הם מבינים שהסכסוך לא ייפתר אם לא נמצא דרך להקים שתי מדינות, ישראלית ופלסטינית, שחיות זו לצד זו בשלום. מטרה זו לא תושג על ידי מחאה, אלא על ידי משא ומתן". בלייר הוסיף כי להערכתו "המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים יתחדש בשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully