וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: קרזאי מסכים לסיבוב בחירות שני

נשיא אפגניסטן נכנע ללחץ מדינות המערב והודיע היום שהוא מקבל את החלטת ועדת הבדיקה ומסכים לסיבוב בחירות שני. הסיבוב השני נקבע לתחילת נובמבר

האם המשבר הפוליטי באפגניסטן קרוב לסיום? נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי הודיע היום (שלישי) שהוא מסכים לסיבוב בחירות שני , לאחר שקיבל את החלטת ועדת הבדיקה שקבעה כי הוא לא קיבל 50% מהקולות בבחירות בחודש אוגוסט.

ההחלטה מגיעה בעקבות לחץ על המנהיג האפגני. הלחץ גבר לאחר שהוועדה שחקרה תלונות על זיופים בבחירות לנשיאות קבעה כי כמעט שליש מהקולות שקיבל קרזאי אינם תקפים ועל כן יהיה צורך לקיים סיבוב חוזר בינו לבין יריבו, עבדאללה עבדאללה. הבחירות נקבעו ל-7 בנובמבר.

קרזאי הודיע על החלטתו במסגרת מסיבת עיתונאים, בה השתתפו גם הסנטור האמריקאי ג'ון קרי ונציג האו"ם באפגניסטן קאי איידה, ושגרירי צרפת ובריטניה, שניהלו בימים האחרונים שיחות עם הנשיא האפגני בניסיון לסיים את המשבר הפוליטי במדינה.

"אנחנו מקדמים בברכה את ההחלטה שנעשתה על ידי וועדת הבחירות העצמאית, אנחנו מאמינים שההחלטה היא לגיטימית, חוקית ובהתאם לחוקה של אפגניסטן", אמר קרזאי במסיבת העיתונאים. "זאת הולכת להיות תקופה היסטורית שכולנו מצפים לעבור אותה".

ג'ון קרי: "אנחנו מאמינים שעל ידי ההחלטה הזאת של הנשיא, תקופה של חוסר ודאות עצום הפכה להזדמנות גדולה". קרי הוסיף ששותפותיה הבינלאומיות של אפגניסטן מחויבות להצלחת הסיבוב השני בבחירות.

גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בירך את נשיא קראזי על החלטתו וציין כי מדובר בצעד חשוב לקראת דמוקרטיה במדינה. "כעת זה חיוני שכל האלמנטים בחברה האפגנית יעבדו יחד בכדי לקדם את הדמוקרטיה, השלום והצדק", אמר אובמה בהצהרה רשמית, "אנחנו מצפים לסיבוב השני של הבחירות והשלמת התהליך לבחירת נשיא אפגניסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully