וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני סוגר חשבון עם השופט דרך המסך?

פרשיה חדשה של ראש הממשלה האיטלקי מסעירה את התקשורת. רשת טלוויזיה בבעלותו של ברלוסקוני עקבה אחר השופט שפסק נגדו במשפט שחיתות

פרשייה חדשה לראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני והפעם לא מדובר בפרשיית מין. ערוץ טלוויזיה בבעלותו של ברלוסקוני עקב אחרי השופט שפסק נגדו בפרשת שוחד. רשת הטלוויזיה קאנאל 5 שידרה סרט שצולם בחשאי בו נראה השופט ריימונדו מסיאנו מתנהל בשגרת יומו – הולך ברחוב, מעשן, מסתפר, כשהקריינות לועגת לו בשל "התנהגותו האקסצנטרית", "קוצר רוחו", וגם בשל העובדה שהוא גורב גרביים בצבע טורקיז.

המעקב החל ימים ספורים לאחר שהשופט מסימו הורה לחברה שבבעלותו של ברלוסקוני לשלם לחברה מתחרה 750 מיליון אירו, ומעלה את המתיחות, הגבוהה ממילא, בין ברלוסקוני למערכת המשפט במדינה, בצל החלטת בית המשפט לחוקה שקבעה שברלוסקוני לא יוכל ליהנות מחסינות.

עורכי דין ופעילי זכויות אזרח טוענים שהצילומים החשאיים הם הפרה חסרת תקדים של פרטיותם של אנשי מערכת המשפט. "אנחנו לא חושבים שיש תקדימים דומים באיטליה של השפלת אדם ודה לגיטימציה של תפקיד כה חיוני ועדין", מסרה ההתאחדות האיטלקית הלאומית של שופטים באיטליה, שגם איימה לפתוח בשביתת שופטים במחאה.

האופוזיציה הפוליטית של ברלוסקוני מצאה דרך מקורית לצאת נגד ראש הממשלה. מנהיג הדמוקרטים דאריו פרנאססקיני קרא בטוויטר לאנשים לגרוב גרביים בצבע טורקיז כהבעת תמיכה בשופט. ברלוסקוני זוכה גם לתגובות שליליות מבית – שותפיו הפוליטיים וגם אנשים מתוך מדיה-סאט, חברת הטלוויזיה שמשדרת את קאנאל 5, אמרו לעיתון האנגלי "אינדפנדנט" שהם מזועזעים מהכתבה. "זה אחד הדברים המביישים, הפתטים וחסרי התבונה שאי פעם ראיתי," אמר אחד העיתונאים לעיתון.

נראה שברלוסוקני לא בוחל באמצעים להילחם במערכת המשפט ובתדמית שלו. בשבוע שעבר הודיעה שרת התיירות של הקמת חמ"ל שיעקוב אחרי סיקור שלילי על ראש הממשלה ואיטליה בתקשורת העולמית ויפציץ את מערכות העיתונות בעולם עם דיווחים חיוביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully