וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדען אמריקאי חשוד שניסה לרגל למען ישראל

סוכני FBI עצרו את סטיוארט נוזט, מדען אמריקאי, בחשד שניסה לרגל למען ישראל. נוזט עבד בעבר עבור הפנטגון והחזיק בסיווג ביטחוני גבוה. ארה"ב: "המעצר לא בהכרח מרמז על מעורבות ישראלית"

מדען אמריקאי שעבד למען הפנטגון ונאס"א, הואשם בניסיון ריגול למען ישראל, כך הודיע אמש (שני) משרד המשפטים האמריקאי. סטיוארט דיוויד נוזט, חשוד שניסה להעביר מידע מסווג המתייחס להגנת ארצות הברית לסוכן FBI שנוזט האמין כי הוא סוכן מודיעין ישראלי.

נוזט, בן 52, החזיק בעבר בסיווג ביטחוני גבוה. הוא נעצר אתמול על ידי סוכני FBI , שעה שמסר מידע לאחד הסוכנים האמריקאים, כיוון שחשב שהוא איש מודיעין ישראלי. אם יורשע, הוא צפוי לעונש מקסימלי של מאסר עולם.

נוזט ביקש מן הסוכן הסמוי שהתחזה לאיש המוסד כסף מזומן ודרכון ישראלי בתמורה לשירותיו, והוא צולם כשהוא מוסר מעטפה ובה מסמך המכיל מידע חשאי. כמו כן הציע למסור מידע על נשק גרעיני, לווינים ומערכות נשק מתקדמות ל"מרגל" הישראלי. משרד המשפטים האמריקאי ציין כי מעצרו של נוזט לא בהכרח מרמז על מעורבות ישראלית בפרשה.

קיבל 2,000 דולרים במזומן

נוזט הועסק בעבר במספר גופים ממשלתיים, ביניהם משרד האנרגיה, משרד ההגנה וסוכנות החלל האמריקאית. בשנים 1989 – 1990, עבד בבית הלבן במסגרת המועצה הלאומית לחלל שם סייע בפיתוח רדאר שגילה מים בקוטב הדרומי של הירח. לאחר מכן עבד במשרד האנרגיה בין השנים 1990 ל-1999, בפיתוח ועיצוב טכנולוגיה מתקדמת.

על פי המסמכים המשפטיים, עם נוזט נוצר קשר טלפוני ב-3 בספטמבר השנה על ידי סוכן סמוי מה-FBI. עוד באותו היום נפגשו השניים, אז הביע נוזט נכונות להעביר מידע למודיעין הישראלי. לדברי משרד המשפטים, נוזט דרש מה"סוכן הישראלי" תשלום במזומן ודרכון ישראלי, וזה בתמורה דרש מנוזט שיענה על שורה של שאלות הקשורות למערך הלווינים האמריקאי ואף העביר לו 2,000 דולרים במזומן.

ב-16 בספטמבר צולם נוזט כשהוא משאיר מעטפה בתיבת דואר עליה הסכימו השניים בה היו תשובות לשאלות שנשאל על ידי הסוכן. לאחר מכן נדרש נוזט לענות על שאלות נוספות, עבורן קיבל 9,000 דולרים במזומן באותה תיבת דואר בוושינגטון. ב-1 באוקטובר צולם נוזט בפעם השנייה כשהוא משאיר מעטפה ובה מידע על מערך ההגנה האמריקאי, על המודיעין האמריקאי ועל העקרונות של האסטרטגיה ההגנתית של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully