וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטלני העולם שימו לב: אובמה הולך לקראתכם

ממשל אובמה הורה לסוכנויות אכיפת החוק לא לרדוף אחר משתמשי מריחואנה רפואית וספקיהם. הסיבה: מדובר בבזבוז זמן

ממשל אובמה יפסיק לרדוף משתמשי מריחואנה רפואית וספקיהם, כל עוד הם לא יעברו על חוקי המדינות, כך עולה מהנחיות שהועברו היום (שני) לתובעים פדרליים בארה"ב. המדיניות החדשה מהווה שינוי מהותי ממדיניות הממשל של הנשיא הקודם ג'ורג' בוש. ממשלו של בוש הנהיג מדיניות נוקשה נגד משתמשי מריחואנה רפואית בלי קשר לחוקי המדינות השונות. אובמה הבטיח עוד במהלך קמפיין הבחירות שלו להפסיק את הפשיטות המשטרתיות על חנויות המוכרות מריחואנה בצורה חוקית.

התובע הכללי של ארה"ב, אריק הולדר אמר היום כי הוא גיבש והציג קווים מנחים כלליים לתובעים הפדרליים שלא לתבוע משתמשים ומגדלים של מריחואנה לצרכים רפואיים במידה והם עומדים בחוקי המדינה."תביעה של חולים במחלות קשות המשתמשים במריחואנה או המטפלים בהם, לא תהיה העדיפות העליונה מבחינת השימוש במשאבים הפדרלים, אך אנו לא נהיה סבלניים לבלדרי סמים המסתתרים מאחורי הטענה של עמידה בחוקי המדינה לשם ביצוע פעולות שאינן חוקיות באופן ברור", אמר הולדר בהצהרתו.

גורמים במשרד המשפטים האמריקאי הסבירו כי בהנחיות שמעביר הממשל לתובעים הוא יסביר כי מעצר של משתמשים או ספקים של מריחואנה רפואית, הנוהגים כלשון החוק, הוא בזבוז זמן. עם זאת, הם הסבירו כי הממשל הנחה להמשיך בתביעות נגד מי שמשתמש במכירת מריחואנה רפואית ככסות לסחר בלתי חוקי במריחואנה.

14 מדינות בארה"ב מתירות שימוש מסוים במריחואנה לצרכים רפואיים, בהן קליפורניה, אלסקה ורמונט וושינגטון. קליפורניה אף מתירה לפרסם עסקים המוכרים מריחואנה.

המזכר החדש שמופץ היום גם לאף-בי-איי ו-DEA, הסוכנות למלחמה בסמים, מדגיש כי התובעים חופשיים להפעיל שיקול דעת באשר להגשת אישומים ואכיפת החוק. עוד נכתב שם כי יציאה נגד אנשים ששומרים על חוקי המדינות אינה מהווה ניצול טוב של משאבי הסוכנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully