וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לסודן: פעלו לשלום או שנחדש הסנקציות

נשיא ארצות הברית חשף את מדיניות ממשלו בעקבות רצח העם בדרפור והזהיר את ממשלת סודן מפני חוסר שיתוף פעולה עם מדינות המערב

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הציג היום (שני) תוכנית סנקציות נגד ממשלת סודן בעקבות רצח העם המתחולל בחבל דרפור. בנאום בו הציג את מדיניות ממשלו בנושא, אמר אובמה כי אם לא תתרחש פעולה מהירה בנושא - עתידה סודן להידרדר לתוהו ובוהו. הוא הוסיף כי אם הממשלה בחרטום לא תפעל כדי לשפר את המצב בדרפור ולקדם את השלום, ימשיך להיות מופעל עליה לחץ כבד.

"במשך שנים, תושבי סודן ניצבו בפני קשיים רציניים ובלתי מתקבלים. רצח העם בדרפור גבה את חייהם של מאות אלפים והותיר מיליוני פליטים", ציין אובמה. "העימות באזור החריף והגביר את הסכנות מעבר לגבולות סודן וחסם את הפוטנציאל באזור החשוב הזה של אפריקה. סודן עומדת בפני נפילה נוספת לכאוס, אם לא תינקט פעולה נחושה".

אובמה הציע שורת תמריצים לממשלה הסודנית אם זו תחתור לכיוון שלום, אולם הדגיש כי ישנה אפשרות של נקיטת צעדים חריפים כלפיה אם לא תפעל בכיוון הנכון. "סודן תמשיך להידרדר לתוהו ובוהו אם לא יינקטו צעדים מיידים", אמר אובמה שהוסיף כי חידוש הסנקציות נגד המדינה צפוי השבוע. "אם ממשלת סודן תפעל לשפר את המצב במדינה ולקדם את השלום היא תהנה מתמריצים, אבל אם לא, ארצות הברית והקהילה הבינלאומית יגבירו את הלחץ עליה", אמר אובמה.

גם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון התייחסה לנושא ואמרה כי ארצות הברית "מחויבת לפעילות ארוכת טווח עם ממשלת סודן" והזהירה מפני סנקציות אם הממשלה המקומית אל תפעל לפי רצון ארצות הברית. קלינטון אף ציינה כי רצח העם בדרפור נמשך גם כיום.

ממשלת סודן הגיבה בחיוב להצהרה של אובמה ואמרה כי במדיניות החדשה שלו יש "נקודות חיוביות", יחד עם אסטרטגיה של שיתוף פעולה ולא של בידוד. יועץ הנשיא גאזי סלסדין, אמר כי העדר איום בפעולה צבאית הוא "חשוב ומייצג את הרוח החדשה של אובמה". יחד עם זאת, הוא הוסיף כי סודן מאוכזבת מכך שהבית הלבן ממשיך להתייחס לנעשה בדרפור כאל רצח עם. "זה מצער שהממשל מתעקש להמשתמש במונח 'רצח עם', אולם זה לא מייצג את המציאות בדרפור", אמר הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully