וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהקולות שקיבל קראזי נפסלו

הוועדה שחקרה את התלונות על הבחירות באפגניסטן קבעה כי הנשיא קרזאי לא קיבל הרוב הנדרש. דוברו של הנשיא רמז שייתכן כי לא יקבל את הממצאים

גובר הלחץ על נשיא אפגניסטן חמיד קראזי להתמודד בסיבוב שני של בחירות, בצל ההודעה של הוועדה החוקרת את התלונות בבחירות לנשיאות אפגניסטן שפרסמה היום (שני) את ממצאי הבדיקה, אשר קובעים כי כמעט שליש מהקולות שקיבל קרזאי אינם תקפים ועל כן יהיה צורך לקיים סיבוב חוזר בינו לבין יריבו, עבדאללה עבדאללה. אנשיו של קרזאי כבר הבהירו כי לא יקבלו את ההחלטה, והדבר עלול לגרום למשבר חמור דווקא לנוכח התגברות הטאליבן.

לפי הדו"ח שפורסם היום, מאות אלפי קולות לטובתו של קרזאי הוכרזו כלא תקפים. החוקרים לא פרסמו את המספרים הסופיים, אולם גורם מערבי מסר לעיתון "ניו יורק טיימס" כי קרזאי קיבל רק 48% מהקולות, תוצאה שפירושה סיבוב שני בינו לבין עבדאללה.

לפי החוק, ועדת התלונות היא הקובעת האחרונה, אולם ועדת הבחירות יכולה לדחות לפחות חלק מהממצאים. הבוקר אמרו שני גורמים בינלאומיים כי ועדת הבחירות, שנשלטת על ידי נאמני קרזאי, סירבה לקבל את הממצאים.

דוברו של קרזאי, וחיד עומר, רמז כי הנשיא לא מחויב לקבל את הממצאים. "אני לא חושב שאנחנו יכולים לקבל החלטה על בסיס הנתונים שפורסמו היום", אמר עומר.

מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, אמרה היום כי קראזי יודיע מחר כיצד בכוונתו לנהוג לאחר שועדת החקירה של האו"ם פסלה כשליש מהקולות בהם זכה בבחירות. קלינטון ציינה כי היא מעודדת מהכיוון אליו הולכים הדברים.

על פי תוצאות ראשוניות של הבחירות, קיבל קרזאי 55% מהקולות , ויריבו העיקרי עבדאללה עבדאללה זכה ב-28%, אולם משקיפים של האיחוד האירופי אומרים שייתכן שכרבע מהקולות אינם כשרים.

אתמול אמר ראש הסגל של הבית הלבן רם עמנואל שהבית הלבן לא יקבל החלטה על שליחת כוחות נוספים לאפגניסטן עד שלא יתברר עניין הבחירות . הממשל האמריקאי דן בימים אלה בבקשה להגדיל את הכוחות האמריקאים באזור בעד 40,000 חיילים. לדברי עמנואל, זה יהיה "חסר אחריות" לקבל החלטה מבלי לבצע בחינה לממשלה החדשה. הוא הצהיר, כי "הבית הלבן לא יקבל החלטה על שליחת כוחות נוספים לאפגניסטן עד שיתברר אם הממשלה החדשה באפגניסטן היא שותפה אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully