וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן מאיימים לנקום בבריטניה וארה"ב

לאחר שהאשים את בריטניה וארה"ב במעורבות בפיגוע בו נהרגו 41 בני אדם, מפקד משמרות המהפכה שולח איום מפורש: "מאחורי הקלעים נמצאים האמריקאים והבריטים ואנו נגיב בהתאם"

רויטרס

(צילום: : רויטרס. עריכה: ענת ברק)

מפקד משמרות המהפכה באירן אמר היום (שני) שלארגון הסוני שביצע את הפיגוע בדרום-מזרח המדינה אתמול יש קשרי מודיעין עם ארצות הברית, בריטניה ופקיסטן, והזהיר מפני נקמה.
"מאחורי הקלעים של הזירה הזאת נמצאים מנגנוני המודיעין האמריקאים ובריטים, ותהיה לכך תגובה הולמת", אמר מוחמד עלי ג'עפרי.

הדברים באים יום אחרי ש 42 אנשים, כולל בכירים במשמרות המהפכה, נהרגו בפיגוע שבוצע במחוז סיסתאן-בלוג'סתאן הנמצא סמוך לגבול של אירן עם פקיסטן ואפגניסטן. התקשורת האירנית דיווחה כי על הפיגוע נטל אחריות ארגון "ג'ונד אללה" (צבא אללה), ארגון גרילה סוני הפועל באזור מזה מספר שנים ופוגע במטרות שיעיות במחאה על כך שהממשל האירני מקפח, לדבריו, את חבל הארץ בתקציבים. בחודש יולי האחרון ממשלת אירן הוציאה להורג בתלייה 13 חשודים בהשתייכות לארגון.
לדברי ג'עפרי, בכירים במערכת הביטחון האירני הציגו היום מסמכים שמראים על "קשרים ישירים" בין ג'ונד אללה לארצות הברית, בריטניה ו"לצערינו הרב", ארגוני מודיעין פקיסטנים.

משמרות המהפכה הם כוח צבאי אירני שהוקם ב-1979 כתחליף לצבא, שתפקידו העיקרי הוא להגן על משטר האייתולות, אולם כיום הוא מוגדר על ידי הסנאט האמריקאי כארגון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully