וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשת הלידה עומדת להתרחב לחצי שנה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק לפיה נשים יוכלו לקחת חופשת לידה של חצי שנה. הבעיה היחידה - דמי חופשת הלידה ישולמו רק לתקופה של 14 שבועות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) הצעת חוק להארכת חופשת הלידה לנשים לתקופה של חצי שנה. ההצעה, אותה העלו חברות הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד) ודליה איציק (קדימה), תועבר כעת לכנסת לקראת העברתה כחוק.

כיום עומדת חופשת הלידה בישראל על 14 שבועות, תקופה קצרה יחסית למדינות העולם המערבי. בדברי ההסבר לחוק מצויין כי "מוצע לקבוע בחוק עבודת נשים כי חופשת הלידה תימשך 26 שבועות (חצי שנה). חופשת לידה בת שישה חודשים הינה ראויה ורצויה שכן היא תאפשר מנוחה ליולדת מהלידה, ותטפח את הקשר בין ההורה ליילוד". י

חד עם זאת, היולדות יקבלו את דמי הלידה רק לתקופה של 14 שבועות מחופשת הלידה, כמו שנהוג כיום. "בדרך זו לא יהיה לחוק עלות כספית, אולם יועבר מסר ברור כי ראוי שחופשת הלידה תהיה ארוכה מזו הנהוגה היום", נאמר בדברי ההסבר להצעת החוק.

ח"כ דליה איציק אמרה בעקבות אישור ההצעה כי "מדובר בראשיתה של מהפכה וקירוב ישראל לעולם המערבי הנאור. היום נעשה צעד ראשון וחשוב בהכרה של מדינת ישראל בזכויות הנשים העובדות ובמעמדן מול המעסיק וחשוב להבטיח כי צעד זה יהווה חלק ממכלול פעולות, גם חוקתיות, להמשך קידום הנשים ועידודן לצאת לעבוד ולהרגיש בטוחות כאימהות".

ח"כ חוטובלי הסבירה כי "הצעת החוק תאפשר לנשים רבות להנות מחופשת לידה של חצי שנה ללא חשש מפיטורין ובכך לממש את האימהות שלהן ולא להימצא במרדף החזרה לעבודה. המאבק להארכת חופשת הלידה הוא מהמאבקים החשובים ביותר למיתון המתח בין הקריירה לבין המשפחה והצעת החוק היא צעד משמעותי בהכרה בזכותה של אם להיות עם ילדה בתקופה המשמעותית לחיזוק הקשר בינה לבין הילוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully