וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לפתוח במשא ומתן עם הרשות בהקדם

ההתבטאות של שר הביטחון מגיעה לאחר תקופת נתק במו"מ בין ישראל לפלסטינים בעקבות הדיון באו"ם על דו"ח גולדסטון. ברק: "יש לפתוח במו"מ גם אם נדרשות הכרעות קשות"

שר הביטחון אהוד ברק קרא היום לפתוח במשא ומתן בהקדם. בטקס בבית הפלמ"ח בת"א אמר ברק כי "היום יש לנו מדינה ריבונית חזקה יותר מכל חסרונותיה. אחריותנו העליונה היא לפעול על בסיס עוצמתנו להשגת שלום, וקודם כל לשלב ידיים עם הממשל האמריקאי לגיבוש הסכמות על פתיחת מו"מ בהקדם. גם בתנאים לא מושלמים וגם אם נדרשות הכרעות קשות. זוהי תמצית אחריותנו המדינית. חובתנו לעמוד בה".

דבריו של ברק באים לאחר תקופת קיפאון במו"מ שנוצרה בעקבות המתיחות קשה שהייתה בין ממשלת ישראל ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. היחסים בין ירושלים לרמאללה התערערו בעקבות הסערה שקמה ברשות בעקבות דו"ח גולדסטון, בעקבותיה נאלץ אבו מאזן להביא את הדו"ח להצבעה באו"ם לאחר שבתחילה הצהיר כי יתמוך בדחייתה. הסיכום המקורי עם ראש הממשלה נתניהו היה כי הפלסטינים לא יתמכו באימוץ הדו"ח כדי לאפשר את המשך המו"מ בין ישראל לפלסטינים.

בתחילת חודש אוקטובר הודיעה הנציגות הפלסטינית בז'נבה כי תמשוך את ההצעה לדיון באימוץ דו"ח גולדסטון במועצת האו"ם לזכויות אדם ותדחה את הדיון למרץ 2010. החלטת הרשות עוררה סערה ברשות הפלסטינית ומחוצה לה ודירדרה מאוד את מעמדו של אבו מאזן ברשות. כמו כן עיכבה הסערה את המגעים לפיוס בין הפתח לחמאס, לאחר שהחמאס ביקש ממצרים לדחות את חתימת הסכם הפיוס בין שני הארגונים בעקבות הביקורת הקשה על אבו מאזן ברשות. גורמים בחמאס תקפו את אבו מאזן וכינו אותו בוגד. בשבוע שעבר תקף אותו ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, ואמר כי הוא למעשה "הציל את ישראל" כשנכנע ללחץ האמריקני.

ביום שישי האחרון החליטה מועצת זכויות האדם של האו"ם לאמץ את הדו"ח הקורא לחקור את אירועי "עופרת יצוקה". בהצבעה תמכו בסופו של דבר גם הנציגים הפלסטינים במועצה. ההחלטה על האימוץ מהווה נדבך נוסף בדרך להעמדתם האפשרית של פוליטיקאים ואנשי צבא ישראלים לדין בינלאומי בגין פשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully