וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "נמצא ונעניש את מבצעי הפיגוע"

נשיא אירן התייחס לפיגוע התופת בו נהרגו 31 בני אדם ואמר כי "הפושעים שביצעו את הפשעים הללו נגד האנושות יטופלו ברצינות". בארה"ב דחו את האשמות על מעורבות בפיגוע

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

ארצות הברית גינתה היום (ראשון) את הפיגוע נגד משמרות המהפכה באירן, בו נהרגו 31 אנשים, כולל בכירים בארגון, ושללה את הדיווחים על מעורבותה, כך מסר דובר מחלקת המדינה, איאן קלי. "אנחנו מגנים את מעשה הטרור ואבלים על אבדן חיים חפי מפשע. דיווחים על מעורבות אמריקאית לכאורה הם כוזבים לחלוטין", כך נמסר בהודעה.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הורה לרשויות האירניות למצוא במהירות ולהעניש את מי שעומד מאחורי הפיגוע. "הפושעים שביצעו את הפשעים הללו נגד האנושות יטופלו ברצינות," כך דווח בסוכנות הידיעות האירנית.

מוקדם יותר היום בהודעה רשמית של משמרות המהפיכה הופנתה אצבע מאשימה לארצות הברית. בהודעה נאמר ש"ללא ספק, בפיגוע היו מעורבים גורמים זרים, בעיקר כאלה המקושרים לגאוותנית העולמית". לאחר מכן דיווחה הטלוויזיה האירנית כי "מקורות יודעי דבר טוענים כי בריטניה מעורבת בצורה ישירה בפיגוע הטרור, באמצעות ארגון, אספקת ציוד והעסקת מחבלים מקצועיים".

על פי דיווחי הטלוויזיה האירנית, 31 בני אדם נהרגו בפיגוע, בהם שישה מפקדים בכירים במשמרות המהפכה האירניים. הטלוויזיה האירנית דיווחה כי על הפיגוע נטל אחריות ארגון "ג'ונד אללה" (צבא אללה), ארגון גרילה סוני הפועל באזור מזה מספר שנים ופוגע במטרות שיעיות במחאה על כך שהממשל האירני מקפח, לדבריו, את חבל הארץ בתקציבים. בחודש מאי נטלה הקבוצה אחריות על פיגוע התאבדות במסגד שיעי בזאהדן, בירת מחוז סיסתאן-בלוג'סתאן . בפיגוע זה נהרגו 25 בני אדם ובעקבותיו הורשעו 13 חברי הקבוצה שהוצאו להורג בתלייה ביולי.

על פי הדיווח, אחד מהבכירים שנהרגו הוא גנרל נור עלי שושתרי, סגן מפקד הכוחות הקרקעיים של המשמרות. הרוג נוסף הוא מפקד מחוז סיסתאן ובלוג'סתאן של משמרות המהפכה, מוחמד זאדה. על פי הדיווח, בין ההרוגים נמצאים גם מנהיגים מקומיים ושבטיים. ככל הנראה, המפקדים נסעו ברכב בדרכם לפגישה עם מנהיגים מקומיים, כאשר מחבל מתאבד עם חגורת נפץ פוצץ עצמו בסמוך לרכבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully