וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקסיקו חוששים מסופת הוריקן שמתקרבת לחוף

הסופה הגיעה לרמה הגבוהה ביותר עם רוחות בעוצמה של 285 קמ"ש. חזאים: מדובר באחד ההוריקנים החזקים ביותר באזור מאז 1997

סופת ההוריקן "ריק" התחזקה היום (ראשון) מול חופי מקסיקו ועלתה לרמה המקסימלית. לדברי החזאים, מדובר בסופה העזה ביותר זה יותר מעשור בצפון מזרח האוקיינוס השקט.

משירות המעקב אחרי הוריקנים במיאמי נמסר, כי מדובר בסופה "מסוכנת ביותר" בדרגה 5, עם רוחות בעוצמה של 285 קמ"ש. עם זאת, ההערכה היא כי ההוריקן צפוי להיחלש מעט אחרי שיפגע בחצי האי באחה קליפורניה שבמקסיקו.

לפי הנתונים הנוכחיים, הסופה אמורה להישאר מול חוף המקסיקני במהלך הימים הקרובים, לפני שתפנה מזרחה לכיוון המים הקרירים יותר ותפגע בחצי האי בדרגה 1 או 2, ככל הנראה ביום רביעי. לפנות בוקר היה מרכז הסופה במרחק של 475 ק"מ מדרום מערב לעיר מנזילו.

הרשויות במקסיקו מיהרו לנקוט בצעדי מנע. בעיר הנופש אקפולקו נסגר הנמל לתנועת כלי שיט קטנים אחרי שההוריקן גרם לגלים גבוהים ולרוחות עזות. ממחלקת הגנת הציבור בעיר הזהירו כי הגשמים יכולים לגרום למפולות ולהצפות, אולם עד כה לא נמסר על נזקים.

המטאורולוג יו קוב אמר כי ריק הוא ההוריקן השני בחוזקו בצפון מזרח האוקיינוס מאז 1966, אז החלו לבצע רשימות מדויקות. ההוריקן החזק ביותר היה לינדה, עם רוחות של 296 קמ"ש בספטמבר 1997. "ריק כנראה ייכנס לספר השיאים כאחד ההוריקנים שהתעצמו באופן הדרגתי", אמר.

ההוריקן אמור לעבור גם בסמוך לאי סוקורו, כ-500 ק"מ מדרום מערב לקאבו סן לוקאס, בעוד יומיים. האי הוא שמורת טבע עם בסיס קטן של הצי המקסיקני ובחודשי החורף מגיעים למקום צוללנים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully