וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא פקיסטן והטליבן טוענים: אנחנו מנצחים

כ-30 אלף חיילים של צבא פקיסטן נלחמים החל מאתמול נגד אלפי לוחמי טליבן הנמצאים במחוז ווזיריסטן, סמוך לגבול אפגניסטן

הלחימה העזה נמשכה היום (ראשון), זה היום השני, בין כוחות צבא פקיסטן לבין חמושי הטליבן ליד הגבול עם אפגניסטן, כאשר כל צד טוען כי הצליח לגרום לנפגעים רבים ליריבו.

צבא פקיסטן דיווח כי לפחות 60 אנשי טליבן וחמישה חיילים פקיסטניים נהרגו במהלך היממה האחרונה בקרבות שמתרחשים במחוז דרום ווזיריסטן בפקיסטן. "ב-24 השעות האחרונות הצלחנו להרוג 60 טרוריסטים", אמר דובר הצבא הפקיסטני. בטליבן, מנגד, טענו כי הסבו "אבידות קשות" לצבא וכי החיילים נהדפו חזרה לבסיסיהם. "אנחנו יודעים כיצד להילחם את המלחמה הזו ולהביס את האויב עם מינימום אבידות לכוחותינו", אמר דובר הטליבן, עזאם טאריק. "זו מלחמה שנכפתה עלינו ואנחנו נגן על אדמתנו עד האיש האחרון שלנו ועד טיפת הדם האחרונה. זו מלחמה שנועדה להסתיים בתבוסה של הצבא הפקיסטני".

הכניסה של צבא פקיסטן לדרום ווזיריסטן נעשית משלושה כיוונים במקביל – צפון, מערב ודרום, כשעיקר פעילי הטרור בו מתרכזים בשטח של כ-3,310 קילומטרים רבועים. שלוש דוויזיות ובהן יותר מ-30 אלף חיילים משתתפים בפעולה ואלה נעזרים בטנקים, ארטילריה וכוחות אוויר. מול הצבא הפקיסטני ניצבים, על פי ההערכות, כעשרת אלפים אנשי טליבן בדרום ווזיריסטן, ועוד כ-15 אלף במחוזות סמוכים הנמצאים אף הם בשליטת הקיצונים. הטליבן פועל במשותף עם אל קאעדה ונעזר גם בכמה מאות פעילי ג'יהאד זרים, רובם מאוזבקיסטן.

הממשל האמריקאי עודד במשך תקופה ארוכה את ממשלת פקיסטן לפתוח במתקפה נגד הטרוריסטים במדינה, וההחלטה על היציאה למתקפה התקבלה לאחר שבשבועיים האחרונים נהרגו 175 פקיסטנים בהתקפות טרור שונות, שאת כולן הצליחו גורמי מודיעין לקשור לפעילים באזור וזיריסטן. באוגוסט האחרון חיסל הצבא האמריקאי באזור את מנהיג הטליבאן בוזיריסטן, אך ההתקפות האחרונות הבהירו כי הארגון הצליח להשתקם ממכה זו וחזר להוות איום.

כהכנה למתקפה החל בימים האחרונים הצבא הפקיסטני לרכז כוחות באזור וזיריסטן והתקיף מהאוויר מטרות שונות של פעילי הטליבאן באזור כדי להחלישם לקראת הקרבות. כמו כן פיזרו מטוסי הצבא דפים בהם קרא לתושבי האזור לעזוב אותו, ואכן הדיווחים מספרים על עשרות אלפי מקומיים שנטשו את בתיהם בימים האחרונים והם משוכנים כעת במחנות פליטים שהוכנו עבורם בעוד מועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully