וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: מעשי הרצח שהסעירו את ישראל

רצח משפחת אושרנקו בראשל"צ מהווה חלק בשרשרת קטלנית של רציחות שאירעו במדינה מאז הקמתה. חלק מהמקרים נצרבו בעוצמה בתודעה של החברה הישראלית. מרוז עד שטיירמן. רשימה חלקית

בחודש ספטמבר 2008 נמצאה במימי נחל הירקון בתל אביב גופתה של הילדה רוז פיזאם. החיפושים אחר הילדה בת ה-4.5 נמשכו כחודש לאחר שנודע דבר היעלמותה. לאחר מאמצים קדחתניים התגלתה גופתה של רוז בתוך מזוודה במימי הנחל. לאחר מציאת הגופה, נעצרו אמה מארי וסבה רוני רון כחשודים ברצח. בימים אלה מתנהל נגד השניים משפט באשמת רציחתה של הילדה. רוז הובאה למנוחות בבית עלמין בצרפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופת הילדה רוז נמצאה במימי נחל הירקון/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשוד ביתר את הגופות באמצעות מסור

בחודש אוגוסט 2008 נמצאו בפח זבל ברמת גן ובנחל אלכסנדר חלקי גופותיהן של ביאטריס ודניס רודוב. לאחר כשבוע וחצי הצליחה המשטרה לעצור את החשוד ברצח: אלי פחימה, בן 59 מבת ים. מפרטים שהציגה המשטרה בדיונים בבית המשפט עולה, כי החשוד עבד כמסגר במקצועו וכי הוא ביתר את הגופות באמצעות מסור. המשטרה חושדת שמעשי הרצח עצמם בוצעו בדירתה של רודוב ברחוב סוקולוב ברמת גן. הגופות נמצאו כשהן מפורקות לגמרי, ערופות ראש וחסרות איברים שונים. בימים אלה אמורה הפרקליטות להגיש נגד פחימה כתב אישום.

ביטריס ודניס רודוב הקורבנות בפרשת הגופות המבותרות. חטיבת דובר המשטרה
גופותיהן של ביאטריס ודניס רודוב נמצאו מבותרות/חטיבת דובר המשטרה

החשד: קצין משטרה ירה למוות במשפחתו

בחודש אוקטובר 2008 נמצאו בדירה בהוד השרון גופותיהם של השוטר מייקל פישר בן 29, אשתו הילה בת 30 ושני ילדיהם: יובל בן השלוש וירדן בת החודשיים. השלושה נמצאו ירויים בראשם. במשטרה עלה החשד כי פישר, קצין ביחידה המרכזית של משטרת מחוז המרכז, רצח את בני משפחתו והתאבד.

שני נרצחים צעירים במרכז הנוער הגאה

בחודש אוגוסט 2009 נרצחו במרכז הנוער הגאה בתל אביב ניר כץ בן 25 וליז טרובישי בת 16. הרצח זיעזע את הקהילה ההומו-לסבית בישראל, שרבים מחבריה הביעו את זעמם נגד ההסתה החרדית. לאחר האירוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "לרצח יש סממנים של אירוע טרור". בעצרת הגאווה שהתקיימה שבוע לאחר הרצח בכיכר רבין בתל אביב אמר נשיא המדינה שמעון פרס כי "ישראל לא תנוח עד שיימצא הרוצח".

נער בן 18 נרצח במהלך קטטה

בחודש דצמבר 2004 נרצח במגרש החנייה של פאב בקיבוץ שפיים הנער רענן לוי, בן 18 מראשון לציון. במהלך הקטטה שקדמה לרצח נפצע גם שוטר משמר הגבול באורח בינוני. לוי וחבריו עמדו בצד ולא היו חלק מהקטטה. לפני כארבעה חודשים גזר בית המשפט מאסר עולם על פרנסואה אבוטבול, לאחר שהורשע ברצח בכוונה תחילה של לוי. שלושה חודשים לאחר מכן נגזרו שש שנות מאסר על בן דודו, אבי אבוטבול, שהורשע בקשירת קשר לביצוע פשע וגרימת חבלה.

פרנסואה אבוטבול. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מאסר עולם לרוצח. פרנסואה אבוטבול/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

הותירו את הנרצח חבול ומדמם

בחודש אוגוסט 200 נרצח בטיילת של חוף תל ברוך בתל אביב, אריק קרפ, בן 59 מתל אביב. מיד לאחר הרצח נעצרו מספר צעירים מג'לג'וליה בחשד למעורבות במעשה. לפני כחודש וחצי הוגש כתב אישום נגד ג'מיל עדס בן 25, עבדל רחמן עדס בן 21 וקטין נוסף בן 17. על פי כתב האישום, בשלב מסוים פנה הקטין אל קרפ וביקש ממנו כי "יסדר לו" את אחת הנשים שהיו איתו. בעקבות דברים אלה, קמו קרפ, אשתו ובתו ופנו לעזוב את המקום. בשלב זה יצר הקטין קשר עם שני הנאשמים האחרים ואלה הגיעו אליו בריצה. אחד הנאשמים אחז באשתו של קרפ והטיח אותה אל הרצפה בזמן שנאשם אחר דחף את בתו. אשתו ובתו של קרפ הצליחו להימלט מהמקום, ואז החלו שלושת הנאשמים להכות את קרפ בכל חלקי גופו. בשלב מסוים הצליח קרפ לקום וניסה להימלט מהנאשמים, אולם הם רדפו אחריו, הפילו אותו והכו אותו בראשו. רק כששמעו שאנשים מתקרבים למקום הם הפסיקו ממעשיהם, והשאירו את קרפ חבול ומדמם.

שחזור הלינץ' בחוף תל ברוך. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שחזור הרצח בחוף תל ברוך/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אב מטביע את בתו הפעוטה ומטמין את גופתה

בחודש דצמבר 2002 הוטבעה הילדה הודיה קדם למוות באמבטיה שבביתה. כוחות הביטחון חיפשו אחר גופתה של הילדה ולאחר כחודש נמצאה הגופה בחורשה. חקירת המקרה העלתה כי אביה, אלי פימשטיין, רצח את הודיה, הטמין את גופתה בחורשה ואף השתתף בחיפושים שנערכו אחריה. רק כעבור כמה ימים הודה האב בביצוע הרצח. בהודאה שמסר למשטרה אמר פימשטיין שהחליט לרצוח את בתו כדי לפגוע באם רוני קדם, זאת בשל מחלוקות שהתגלעו בינו לבין האם.

נערה נרצחה בגלל טעות בזיהוי

בחודש יולי 2003 נרצחה הנערה שקד שלחוב בת ה-16 מאשקלון בגלל טעות בזיהוי. כשנה לאחר הרצח הודיעה משטרת מחוז הדרום כי פיענחה את המקרה ובעקבות כך נעצרו שני חשודים בביצוע הרצח, מישל ז'אנו וישראל גנון. במשטרה טענו כי השניים לא התכוונו לפגוע בשלחוב וכי הירי בוצע במסגרת סכסוך בין עבריינים באשקלון. לפני כחצי שנה זיכה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את שני הנאשמים ברצח. לפני כארבעה חודשים ערערה הפרקליטות לבית המשפט העליון בירושלים על ההחלטה לזכות את שני הנאשמים.

עורכת דין נדקרה למוות בפתח ביתה

בחודש אפריל 2006 נדקרה למוות עורכת הדין ענת פלינר בביתה ברמת השרון. אלמוני דפק על דלת ביתה של פלינר בת ה-42 ודקר אותה בעת שילדיה הקטנים נכחו בבית. פלינר נפצעה באורח קשה ומתה בדרכה לבית החולים. בחודש יוני 2008 נעצר נער בן 17.5 בחשד שרצח את פלינר. בחקירתו הודה הנער בביצוע הרצח וסיפר כי הגיע לביתה של עורכת הדין על מנת לבצע שוד. "הייתי צריך כסף", אמר לחוקריו, אך לא הסביר מדוע. לפני כשלושה חודשים הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב חוות דעת הקובעת כי הנער המואשם ברצח פלינר אינו סובל מפיגור שכלי וכשיר לעמוד לדין. זאת בניגוד לדו"ח מבית החולים אברבנל, לפיו הנער אכן סובל מפיגור ובעיות נפשיות.

הנער בן ה-17 נרצח בחורשה

בחודש דצמבר 1996 נרצח בחורשה בכפר סבא אסף שטיירמן, בן 17. הרצח עצמו היה בלתי מפוענח במשך ארבע שנים, עד שבחודש דצמבר 2000, פנתה אשתו של הרוצח רעי חורב למשטרה, התלוננה כי תקף אותה וסיפרה כי לאחר שהתחתנו, התוודה בפניה חורב כי רצח את שטיירמן. במהלך הרצח נכחו בזירת האירוע סיגלית חיימוביץ' וליהי גלוזמן. בשנת 2001 נידון חורב למאסר עולם ובשנת 2002 נידונה חיימוביץ' ל-24 שנות מאסר. ליהי גלוזמן שוחרר וההחלטה להציבה כעדת מדינה בפרשה, גרמה לביקורת ציבורית נוקבת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקרה פוענח בעקבות דיווח של אשת הרוצח. חיימוביץ וחורב/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully