וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "המאבק נגד גולדסטון ייקח שנים"

ראש הממשלה הודיע כי בפני ישראל עומד מאבק ממושך נגד ההאשמות של האו"ם בדו"ח גולדסטון, הטוענות כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה.

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שבת) שישראל תפתח במאבק דיפלומטי ארוך על מנת לעשות דה לגיטימציה לאישומים שהופנו כלפיה בדו"ח גולדסטון, לפיהם ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה בעזה.

"על ישראל לעשות דה לגיטימציה לדה לגיטימציה שעשו לנו", אמר נתניהו. עוד אמר ראש הממשלה, כי "הקמפיין לא ייקח שבוע או שבועיים, אלא, יכול לקחת שנים".

בתוך כך, תקף הבוקר סגן שר החוץ דני איילון את המדינות שתמכו בדו"ח גולדסטון. באירוע "שבת תרבות" בחולון אמר איילון כי: "ישראל מאוכזבת ממדינות רוסיה, הודו, וסין שתמכו בדו"ח והיו צריכות לפעול בשיקול דעת רחב יותר, כיוון שדו"ח לא מקצועי ומעוות זה , הנוטל את זכות ההגנה העצמית, מהווה עידוד לארגוני הטרור בעולם ומזיק לשלום העולמי. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותפעל לשמור על ביטחון תושביה".

אמש, אימצה מועצת זכויות האדם של האו"ם את דו"ח גולדסטון. הדו"ח מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במהלך מבצע עופרת יצוקה. בדיון מיוחד שנערך במועצה הצביעו 25 מהמדינות החברות בה בעד ההחלטה לאמץ את הדו"ח. שש מדינות הצביעו נגד הדו"ח ו-11 נמנעו. כעת יעבור הדו"ח להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, גוף אשר יכול להחליט על נקיטת צעדים כנגד ישראל ובכיריה. עם זאת, צפויה ארצות הברית לממש את זכות הווטו שלה במועצה נגד כל החלטה שתשים למטרה את ישראל וראשיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully