וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מועצת הביטחון לא תדון בהכרח בדו"ח"

דובר מחלקת המדינה האמריקאית איאן קליי הבהיר כי אימוץ דו"ח גולדסטון על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם אינה מחייבת את מועצת הביטחון לדון בו. לא ברור אם ארה"ב תטיל וטו

"המדינות החברות במועצת הביטחון קובעות לעצמן את סדר היום", כך אמר הערב (שישי) דובר מחלקת המדינה האמריקאית איאן קלי לאחר שמועצת זכויות האדם של האו"ם אימצה את דו"ח גולדסטון המאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה. לדבריו, אימוץ הדו"ח על ידי מועצת זכויות האדם לא יוביל בהכרח לדיון על הדו"ח במועצת הביטחון. עם זאת לא אמר קלי אם ארה"ב תטיל את כל כובד משקלה על מנת למנוע את הדיון במועצת הביטחון.

ישראל הגיבה בזעם ואכזבה לאימוץ דו"ח גולדסטון על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם וההחלטה להעבירו לדיון במועצת הביטחון. ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל דוחה את ההחלטה החד צדדית של המועצה לזכויות אדם, וקוראת לכל המדינות האחראיות לדחות אותה. ישראל מודה למדינות שתמכו בעמדתה ולמדינות שהביעו באופן הצבעתן את התנגדותן להחלטה הבלתי צודקת. החלטה שמתעלמת מההתקפות הרצחניות של החמאס ויתר ארגוני הטרור ומתעלמת מהעובדה שצה"ל נקט אמצעים חסרי תקדים כדי להימנע מפגיעה באזרחים"

מועצת זכויות האדם של האו"ם אימצה מוקדם יותר היום לאחר הצבעה את הדו"ח של השופט ריצ'רד גולדסטון. הדו"ח מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במהלך מבצע עופרת יצוקה. בדיון מיוחד שנערך במועצה הצביעו 25 מהמדינות החברות בה בעד ההחלטה לאמץ את הדו"ח. שש מדינות הצביעו נגד הדו"ח ו-11 נמנעו. כעת יעבור הדו"ח להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, גוף אשר יכול להחליט על נקיטת צעדים כנגד ישראל ובכיריה. עם זאת, צפויה ארצות הברית לממש את זכות הווטו שלה במועצה נגד כל החלטה שתשים למטרה את ישראל וראשיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully