וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "היחסים עם ישראל חזקים"

סגן ראש ממשלת טורקיה אמר כי "היחסים בין ישראל לטורקיה יישארו חזקים" וכי התוכנית אשר גרמה למשבר בין שתי המדינות "מציגה תרחיש ולא מציאות"

סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט אירנץ', התייחס היום (שישי) למתיחות בין טורקיה וישראל ואמר כי "היחסים בין ישראל לטורקיה תמיד היו חזקים והם יישארו חזקים".

עוד הוסיף, אירנץ', כי סדרת הטלוויזיה המציגה את חיילי צה"ל יורים בפלסטינים חפים מפשע אינה משרתת מטרה פוליטית. "ייתכן והתוכנית מציגה תמונה חלקית, אך אין לה כל כוונה פוליטית. התוכנית מציגה תרחיש ולא מציאות", אמר סגן ראש ממשלת טורקיה ואיני מעוניין שהיא תביא למשבר דיפלומטי", כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית.

אתמול הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו למשבר ביחסים עם טורקיה. "אנו מאוכזבים מההסתה בטלוויזיה הטורקית ואיננו רווים נחת מהמגמה בטורקיה מאז 'עופרת יצוקה'", אמר ראש הממשלה. "המגמה הזו נמשכת היום, ומעלה את השאלה לאן פניה של הממשלה הטורקית? אנחנו מקווים מאוד שפניה לחזק את השלום ולא את הקיצונים ולשמר את הקשר החשוב עם ישראל. אני מאמין שצריך לנסות לחזור לנתיב שמחזק את האינטרסים בין שתי המדינות ואת השלום במזרח התיכון".

בסדרת הטלוויזיה הטורקית, הנמצאת במוקד המשבר, מתוארים חיילי צה"ל כבני גזע עליון, הששים לרצוח ילדים, כמו גם סוכנים ישראליים הזוממים- לפי סטריאוטיפים אתניים חשוכים- להשתלט על האזור. אתמול זימן הסמנכ"ל האחראי על אירופה המערבית במשרד החוץ, נאור גילאון, את הממונה בשגרירות הטורקית, הגברת ג'יילאן אוזן, לנזיפה רשמית. "חינוך לשנאה ע"י שימוש בסטריאוטיפים קשים כל כך בסדרת טלוויזיה בה צופים מבוגרים וצעירים כאחד, חייב להדאיג כל מי ששואף לדו קיום ושלום בין המדינות והדתות באזור ובעולם. הדבר קשה שבעתיים כאשר אותם חיילי צה"ל המתוארים כרוצחים בדם קר, הם אלה שחשו לסייע לאזרחי טורקיה בשעותיהם הקשות בעקבות רעידת האדמה הקשה ב 1999", אמר גילאון לג'יילאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully