וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שיחות גרעין בין ישראל ואירן

ישראל ואירן ניהלו שיחות על נשק גריעני כחלק מכינוס בינלאומי בחסות ראש ממשלת אוסטרליה, כך מדווחים עיתונים באוסטרליה. הדיונים היו "ערים" אך לא הושגה פריצת דרך

עיתונים באוסטרליה מדווחים הערב (חמישי) שישראל ואירן נפגשו בקהיר בחודש שעבר לשיחות רמות-דרג בנושא נשק גרעיני בחסות ראש ממשלת אוסטרליה.

העיתון "דה אייג' מדווח שהמפגש היה חלק מפאנל מומחים של המועצה הבינלאומית לפירוק מנשק גרעיני, שכינס ראש הממשלה האוסטרלי קווין ראד בבירה המצרית.

הכינוס נערך ימים אחדים לאחר שטהרן חשפה את קיומו של מתקן סודי להעשרת אורניום בקום. משתתפים באירוע מתארים חילופי דברים "עזים" בין הצדדים. לפי העיתון, לא היו פריצות דרך בשיחות, אך ישראל ואירן ניהלו "דיונים רציניים" שכללו את הרעיון של מזרח תיכון נקי מנשק גרעיני.

לפי העיתון, ישראל שלחה לדיונים נציגה של הוועדה לאנרגיה אטומית מרב צאפרי-אודיס , וגם שלמה בן עמי היה שם בתפקיד לא רשמי. הנציג האירני היה עלי אסגאר סולטאניה, שגרירי אירן בוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

נציגים ממצרים, ירדן, טורקיה ומדינות אחרות גם השתתפו בכינוס, בו, על פי דיווחים, הועלה הרעיון לועידה איזורית נוספת – יתכן בחסות מזכ"ל האו"ם - שתפרט את המטרות הרחבות יותר של הסכם ליצירת מזרח תיכון נטול נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully