וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת מאחורי הנובל: הרוב לא רצו את אובמה

עיתון נורבגי מגלה חושף היום את ההתנהלות מאחורי הקלעים של ועדת פרס נובל לשלום השנה, ומגלה שמועמדתו של אובמה זכתה להתנגדות רבה בתחילת הדיונים

רוב חברי ועדת הנובל לשלום לא תמכו בתחילה במועמדותו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כך מדווח היום (חמישי) העיתון הנורבגי הנפוץ במדינה, ורדס גאנג.
העיתון מצטט מקורות אנונימיים מתוך הוועדה, לפיהם שלושה מחמשת החברים בוועדה הסתייגו בתחילת ההליכים, אך יו"ר הוועדה, ראש ממשלת נורבגיה בעבר ת'ורביורן יאגלאנד, שכנע אותם לשנות את דעתם. זהו מקרה נדיר מאוד של הדלפות מתוך הוועדה, שדיוניה נשמרים בסוד למשך 50 שנה. חבריה נבחרים על ידי הפרלמנט נורבגי, אך הם אמורים לפעול באופן עצמאי.

לפי העיתון, כל חברי הוועדה חשבו שאובמה נקט ביוזמות רציניות לקראת פירוק נשק גרעיני והתפייסות, אך הוויכוח היה על השאלה האם הוא השיג מספיק בתשעת החודשים מאז נכנס לתפקיד.

אחד המתנגדים העיקריים לזכייתו של אובמה היה החבר החדש בוועדה, אגוט ואלה, ממפלגת השמאל הסוציאליסטית. "ציפיתי לדיון, במיוחד סביב הנושא שאני חושב שהוא בעייתי, המלחמה באפגניסטן", אמר אגוט ואלה לעיתון ברגנס טידנה, מוקדם יותר השבוע.
לפי העיתון ורדס גאנג, התומכים העיקריים באובמה היו כאמור יאגלאנד, וסיסל מארי רונבק, גם היא חברה במפלגת העבודה בנורבגיה.

בהודעה על הבחירה באובמה כחתן פרס נובל לשלום, אמרו חברי הוועדה שהפרס ניתן לאובמה בשל "מאמציו יוצאי הדופן לדיפלומטיה בינלאומית ושיתוף פעולה בין העמים". הבחירה זכתה לתגובות מעורבות ברחבי העולם, ואפילו הנשיא עצמו אמר שהוא "מופתע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully