וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון באו"ם: לוב אאוט לבנון אין

מועצת הביטחון של האו"ם בחרה בחמש חברות חדשות, בינהן לבנון ובוסניה, שתי מדינות שנמצאות תחת עינה הפקוחה של מועצת הביטחון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

אחרי ששליט לוב מועמר קדאפי תקף את מועצת הביטחון של האו"ם בעצרת הכללית של הארגון בחודש שעבר, נפרדת לוב מהמועצה אותה האשים קדאפי ש"לא סיפקה עבורנו ביטחון אלא טרור וסנקציות".

מועצת הביטחון של האו"ם בחרה היום (חמישי) בבוסניה, ברזיל, גאבון, לבנון, וניגריה כחברות במועצה לשנים 2010 ו-2011. החל מהאחד בינואר הן יחליפו את בורקינה פאסו, קוסטה ריקה, קרואטיה, ויאטנם ולוב, כחברות ללא זכות וטו.

שתיים מהחברות החדשות, לבנון ובוסניה, נמצאות תחת עינה הפקוחה של מועצת הביטחון עקב מעורבותן בסכסוכים בינלאומיים. כיום ישנם כ-13,000 חיילים בדרום לבנון, ובבוסניה יש כח של האיחוד האירופי.

"ההתנסות של להיות במועצה תעזור לחזק את המערכות הממשלתיות שלהן ותאפשר להן לקבל החלטות על נושאים בינלאומיים," אמר שגריר בריטניה באו"ם ג'ון סוורס.

מקור דיפלומטי אמר ל"רויטרס" שהוא מצפה שלבנון תמנע בהצבעה אם המועצה תחליט להטיל סנקציות נוספות על אירן. הוא גם חושב שלבנון תהיה קול ערבי מתון יותר מהחברה היוצאת לוב, שהתעמתה עם מועצת הביטחון בנושאי הסכסוך הישראלי פלסטיני.

המועצה מורכבת מ-15 חברות, מהן חמש קבועות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, רוסיה וסין – בעלות זכות וטו. לעשר הנותרות אין זכות וטו, אך קולן עדיין חשוב, מכיוון שדרוש רוב של 9 קולות לאישור החלטות המועצה. החברות הנוספות במועצה הן אוסטריה, יפן, מקסיקו, טורקיה ואוגנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully