וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטורקים סיכלו פיגוע נגד מטרות ישראליות

כוחות הביטחון הטורקיים עצרו 32 פעילי אל קאעדה שעל פי החשד תכננו לפגוע במטרות ישראליות ואמריקאיות. חלק מהעצורים התאמנו במחנות של אל קאעדה באפגניסטן

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: לירז ליבנה)

על רקע המתיחות בין טורקיה לישראל, כוחות הביטחון בטורקיה עצרו הבוקר (חמישי) 32 אנשים החשודים ששייכים לארגון אל קאעדה ותכננו לתקוף מטרות של נאט"ו, ארצות הברית וישראל, כך דיווחה סוכנות ידיעות ממשלתית בטורקיה. לפי מקורות ביטחוניים, החשודים נעצרו בפשיטות בשמונה מחוזות במדינה.

יחידות אנטי-טרור של משטרת איסטנבול פשטו הבוקר על בתים ומשרדים במספר ערים במדינה לאחר מעקב שגילה כי חוליות אל קאעדה מתכננות פיגועים נגד מטרות ישראליות ואמריקאיות. כמה מהאנשים שנתפסו חשודים שהתאמנו במחנות אל קאעדה באפגניסטן וקיבלו הוראות ישירות מאיימן אל זוואהירי, סגנו של בן-לאדן.

בתוך כך, בעקבות הנחיית שר החוץ, זימן הסמנכ"ל האחראי על אירופה המערבית במשרד החוץ, נאור גילאון, את הממונה בשגרירות הטורקית, הגברת ג'יילאן אוזן לנזיפה רשמית. גילאון הביע את המחאה הישראלית על שידור סדרת הטלוויזיה בטורקיה, בה מתוארים חיילי צה"ל כבני גזע עליון הששים לרצוח ילדים, כמו גם סוכנים ישראליים הזוממים - לפי סטריאוטיפים אתניים חשוכים – להשתלט על האזור.

לנציגת טורקיה הובהר, כי "חינוך לשנאה ע"י שימוש בסטריאוטיפים קשים כל כך בסדרת טלוויזיה בה צופים מבוגרים וצעירים כאחד, חייב להדאיג כל מי ששואף לדו קיום ושלום בין המדינות והדתות באזור ובעולם. הדבר קשה שבעתיים כאשר אותם חיילי צה"ל המתוארים כרוצחים בדם קר, הם אלה שחשו לסייע לאזרחי טורקיה בשעותיהם הקשות בעקבות רעידת האדמה הקשה ב 1999".

על אף שהמתיחות בין ישראל לטורקיה הגיעה בימים האחרונים לשיא, בבית חב"ד באנטליה לא מרגישים בשינוי מיוחד ברחובות טורקיה. בשיחה שקיים היום הרב מנחם ליצמן, העומד בראש בית חב"ד בעיר הנופש הטורקית, עם וואלה! חדשות, הוא סיפר כי "אנחנו לא חוששים. אמנם לפני עופרת יצוקה היינו המקום הכי בטוח, והיום פחות, אולם לא מורגש שינוי מיוחד בימים האחרונים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully