וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "לא נסכים שרוב עוין ישפוט אותנו"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם ראש ממשלת ספרד ודן עמו על דו"ח גולדסטון. פרס אמר כי ועדת זכויות האדם של האו"ם צריכה גם לבחון את קריאת אירן להשמדת ישראל

נשיא המדינה שמעון פרס, ערך היום (חמישי) פגישה מדינית עם ראש ממשלת ספרד חוסה לואיס רודריגז זאפאטרו. השניים דנו בהידוק הקשרים האסטרטגים בין ספרד לישראל, בסוגייה האירנית, בדו"ח גולדסטון ובקידום תהליך השלום במזה"ת. פרס התייחס בפגישה לדו"ח גולדסטון ואמר לזאפאטרו כי ישראל "לא תקבל שרוב עוין לישראל יהפוך לשופטינו".

פרס הוסיף כי "אם ועדת זכויות האדם של האו"ם רוצה להראות הוגנות, אני מציע להם לבחון את קריאת אירן להשמדת ישראל. טריבונל משפטי צריך להיות חסר פניות ואין ספק שקיים רוב לליגה הערבית ולמתנגדי ישראל במועצה", אמר הנשיא. לטענתו ישראל חקרה כל מלחמה ופעולה שנאלצה לקיים בעצמה. ראש ממשלת ספרד זאפאטרו, הזמין את נשיא המדינה לביקור ממלכתי רשמי בספרד ונשיא המדינה השיב בחיוב להזמנה.

ועדת האו"ם לזכויות האדם תקיים היום דיון מיוחד בדו"ח גולדסטון על מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. הפלסטינים הם שביקשו את הכינוס שאינו מן המניין. 18 מתוך 47 המדינות החברות במועצה הביעו תמיכה בבקשת הפלסטינים.

אתמול דנה מועצת הביטחון של האו"ם בדו"ח גולדסטון כחלק מפגישתה החודשית בנושאי המזרח התיכון. במהלך הישיבה קרא סגן שגרירת ארצות הברית באו"ם, אלחנדרו וולף, לישראל לחקור את אירועי מבצע "עופרת יצוקה". מצד שני, הוסיף וולף: "חמאס הוא ארגון טרור ואין לו את היכולת או את הרצון לחקור את ההפרות שלו נגד זכויות אדם". וולף גם ביקר את הדו"ח בשל "הפוקוס הלא-מאוזן על ישראל". מאוחר יותר, הצטרפו בריטניה וצרפת לקריאה של ארה"ב לישראל לפתוח בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully