וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית: חיסול מדעני הגרעין של אירן

עיתון בצרפת מדווח, כי צה"ל נערך לתקיפה באירן במהלך השנה הבאה. לפי הדיווח, הרמטכ"ל אשכנזי אמר למקבילו הצרפתי כי ישראל מתכננת גם לחסל את המדענים המעורבים בתוכנית הגרעין

ישראל עושה הכנות לקראת תקיפה צבאית באירן שתיערך לאחר דצמבר 2009. כך דיווח העיתון הצרפתי "לה קנאר אנשאנה". על פי הדיווח, בעקבות מספר פגישות עם קצינים ישראליים, הגיעו השירותים החשאיים בצרפת למסקנה, כי ישראל נערכת לביצוע מספר פעולות לסיכול תוכנית הגרעין האירנית, ובהן גם חיסול מדענים המעורבים בתוכנית.

"לדרג המדיני והצבאי הוצג מידע לפי מתכוונים הישראלים להפציץ באירן. השירותים החשאיים הבינו, כי מתוכננת הפגזה אווירית, אחת או יותר, על אתר גרעיני אירני. הפעולה תתבצע לאחר דצמבר 2009 – כשיסתיים המשא ומתן שברק אובמה מתכנן לקיים עם טהרן", דווח בעיתון שנחשב למקור אמין. העיתון ציטט בכיר בשירות הביון הצרפתי שאמר כי "לנתניהו לא משנה לוח הזמנים הדיפלומטי. מבחינתו – אין אפשרות שלא לעשות כלום".

מומחים צבאיים צרפתיים הצביעו על סימנים נוספים לתקיפה ישראלית עתידית וציינו, כי צה"ל ביצע הזמנה גדולה מחברות מזון צרפתיות של מנות קרב ברמה גבוהה שיסופקו לחיילים ביחידות עילית ואף קרא לחיילי המילואים של יחידות אלו לשוב לארץ.

בתחילת החודש ביקר הרמטכ"ל גבי אשכנזי בפריז במהלכו נפגש עם בכירי הצבא הצרפתי והאמריקאי. על פי הדיווח, אמר אשכנזי למקבילו הצרפתי, ז'אן לואיס גרגולין, כי ישראל אינה מתכננת להפציץ את אירן, אולם ייתכן שתפעל קרקעית ותשלח יחידות עילית לפגוע במדעני גרעין ובכירים אירנים. האמריקאים הזהירו את ישראל מפני תקיפה אווירית, בה יספוג הכוח התוקף אבידות רבות כיוון שמתקני הגרעין באירן מוגנים על ידי סוללות נגד טילים מסוג SA-300.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully