וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום באו"ם: דיון מיוחד בדו"ח גולדסטון

ועדת האו"ם לזכויות האדם בז'נבה תקיים כינוס שאינו מן המניין על הדו"ח נגד ישראל. ארצות הברית ומזכ"ל האו"ם קראו אמש לישראל לחקור חשדות לפשעי מלחמה בזמן מבצע "עופרת יצוקה"

AP

(קרדיט: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

ועדת האו"ם לזכויות האדם תקיים היום (חמישי) דיון מיוחד בדו"ח גולדסטון על מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. הפלסטינים הם שביקשו את הכינוס שאינו מן המניין. 18 מתוך 47 המדינות החברות במועצה הביעו תמיכה בבקשת הפלסטינים.

אתמול דנה מועצת הביטחון של האו"ם בדו"ח גולדסטון כחלק מפגישתה החודשית בנושאי המזרח התיכון. במהלך הישיבה קרא סגן שגרירת ארצות הברית באו"ם, אלחנדרו וולף, לישראל לחקור את אירועי מבצע "עופרת יצוקה". מצד שני, הוסיף וולף: "חמאס הוא ארגון טרור ואין לו את היכולת או את הרצון לחקור את ההפרות שלו נגד זכויות אדם". וולף גם ביקר את הדו"ח בשל "הפוקוס הלא-מאוזן על ישראל". מאוחר יותר, הצטרפו בריטניה וצרפת לקריאה של ארה"ב לישראל לפתוח בחקירה.

דבריו של וולף הגיעו אחרי חילופי האשמות בין נציגי ישראל והפלסטינים בישיבה. שר החוץ הפלסטיני ראיד אל-מאלאקי קרא לקהילה הבינלאומית להעניש את ישראל עקב פשעי המלחמה שביצעה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ואמר שדו"ח גולדסטון "מהווה עוד הוכחה מפלילה לפשעים שישראל מבצעת נגד אנשינו".

שגרירת ישראל באו"ם גבריאלה שלו תקפה את הדו"ח בטענה שהוא "חד-צדדי, מוטה, ולכן גם שוגה", היא אמרה. "הדו"ח נוטה ונותן לגיטימציה לטרור. הוא דוחה את זכותה של ישראל להגן על אזרחיה". שלו אף תקפה את הקהילה הבינלאומית שלא עושה דבר נגד הברחת נשק אירני לעזה על יד החמאס, ושיגור רקטות על אזרחים ישראלים חפים מפשע מתוך בתי ספר, מסגדים ובתי חולים.

קודם לכן, בכירה באו"ם העבירה מסר מהמזכ"ל באן קי-מון שדחק בישראל ובפלסטינים לקיים, ללא דיחוי, חקירות פנימיות "מהימנות" בנוגע לדיווחים על פשעי מלחמה במהלך עופרת יצוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully