וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ניצח: העולים לא התקבלו בעיר העתיקה

העולים החדשים זוכים לקבלת פנים "ישראלית": בשל מחלוקת עם רב הכותל, טקס קבלת הפנים לעולים נערך מחוץ לעיר העתיקה, שכן הם "יושבים זה לצד זו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

טקס קבלת פנים לעולים חדשים של הסוכנות היהודית התקיים אתמול(רביעי) מחוץ לכותלי העיר העתיקה בירושלים. זאת לאחר שבשבוע שעבר שיגר רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ' מכתב לראשי הסוכנות היהודית והביע בו את התרעמותו מכך שבמסגרת הטקס המתקיים מחוץ לאזור המופרד במתחם הכותל, יושבים גברים ונשים (בני משפחה אחת) זה לצד זה.

בסופו של דבר נערך הטקס בכיכר המוסדות הלאומיים בירושלים, בהשתתפות שרת הקליטה סופה לנדבר ומנכ"ל הסוכנות היהודית משה ויגדור. עולים שבאו מדרום אפריקה, מקסיקו, אנגליה, צרפת, רוסיה, בלגיה, טורקיה ושוויץ, השתתפו בטקס במסגרתו הוענקו להם תעודות זהות ישראליות.

זאת הפעם הראשונה שאירוע מסוג זה לא מתקיים בעיר העתיקה מאז החלו טקסי קבלת הפנים מסוג זה. גורם בכיר בסוכנות היהודית אמר השבוע לוואלה! חדשות כי "הסוכנות החליטה שלא להיכנע ללחץ ולא לוותר על האופי המשפחתי של טקסי העלייה. הדרישה להפריד בין גברים, נשים וילדים בני משפחה אחת ביום עלייתם ארצה, היא בעייתית ועומדת בניגוד גמור לכל הרעיון הציוני והעצמתי של העלייה לישראל. לא ברור מדוע טקסים צבאיים יכולים להתקיים ברחבה, כאשר אם מחבקת את בנה החייל, אך עולים חדשים לא ראויים לאותו הכבוד".

בסוכנות הדגישו עוד כי הם פועלים למצוא פתרון חלופי לטקסים עתידיים באזור העיר העתיקה בירושלים, כדי לשמור על האווירה הייחודית שאפיינה את טקסי קבלת הפנים עד כה וזאת "מבלי לפגוע באווירת המשפחתיות של הטקסים", כהגדרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully