וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: על ישראל לחקור חשד לפשעי מלחמה

יום לפני הדיון המיוחד בוועדת האו"ם לזכויות אדם על דו"ח גולדסטון, קוראים ארה"ב ומזכ"ל האו"ם לישראל לערוך חקירות פנימיות "אמינות" על אירועי מבצע "עופרת יצוקה"

ארצות הברית מעודדת את ישראל לחקור את אירועי מבצע "עופרת יצוקה", כך אמר אמש (רביעי) סגן שגרירת ארה"ב באו"ם אלחנדרו וולף במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק שדנה בדו"ח גולדסטון. מצד שני, הוסיף וולף: "חמאס הוא ארגון טרור ואין לו את היכולת או את הרצון לחקור את ההפרות שלו נגד זכויות אדם". וולף גם ביקר את הדו"ח בשל "הפוקוס הלא-מאוזן על ישראל". מאוחר יותר, הצטרפו בריטניה וצרפת לקריאה של ארה"ב לישראל לפתוח בחקירה.

דבריו באים אחרי חילופי האשמות בין נציגי ישראל והפלסטינים בישיבה. שר החוץ הפלסטיני ראיד אל-מאלאקי קרא לקהילה הבינלאומית להעניש את ישראל עקב פשעי המלחמה שביצעה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ואמר שדו"ח גולדסטון "מהווה עוד הוכחה מפלילה לפשעים שישראל מבצעת נגד אנשינו".

ישראל באו"ם גבריאלה שלו תקפה את הדו"ח בטענה שהוא "חד-צדדי, מוטה, ולכן גם שוגה", היא אמרה. "הדו"ח נוטה ונותן לגיטימציה לטרור. הוא דוחה את זכותה של ישראל להגן על אזרחיה". שלו אף תקפה את הקהילה הבינלאומית שלא עושה דבר נגד הברחת נשק אירני לעזה על יד החמאס, ושיגור רקטות על אזרחים ישראלים חפים מפשע מתוך בתי ספר, מסגדים ובתי חולים.

ברק: "הדו"ח שקרי, מעוות ומגמתי"

קודם לכן, בכירה באו"ם העבירה מסר מהמזכ"ל באן קי-מון שדחק בישראל ובפלסטינים לקיים, ללא דיחוי, חקירות פנימיות "מהימנות" בנוגע לדיווחים על פשעי מלחמה במהלך עופרת יצוקה.


הדיון היום בדו"ח גולדסטון היה חלק מפגישתה החודשית של מועצת הביטחון בנושאי המזרח התיכון. מחר תערוך ועדת האו"ם לזכויות אדם דיון בממצאי דו"ח גולדסטון, לאחר שהפלסטינים הצליחו להשיג תמיכה לדיון מיוחד.

הפלסטינים הם שביקשו את הכינוס שאינו מן המניין. חבר הוועד המרכזי של הפתח מוחמד דחלאן אמר השבוע כי ארגונו הצליח לשכנע 18 מתוך 47 המדינות החברות במועצה לתמוך בפנייה. "דו"ח גולדסטון יועמד להצבעה ביום שישי", אמר יאסר עבד ראבו הממונה על הסברה ברשות הפלסטינית, "עד אז אנחנו נקיים שיחות עם החברות באו"ם בכדי להתכונן להצבעה".

שר הביטחון אהוד ברק שוחח בימים האחרונים עם שורה של שרי חוץ אירופיים לקראת הדיון באו"ם ודחק בהם לא לאמץ את הדו"ח. לדבריו, "הדו"ח שקרי, מעוות ומגמתי. אימוצו עלול להעניק רוח גבית לארגוני הטרור", אמר ברק.

עדכון ראשון: 17:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully