וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה צ'קים נאספו בחתונה עם 40 אלף איש?

הכומר מון בן ה-89, דרום קוריאני שמשוכנע כי הוא המשיח, ערך טקס נישואים המוני לחתנים ולכלות שהתקבצו מכל רחבי העולם ואמר: "המטרה שלי היא להסיר את כל המחסומים"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

יותר מ-40 אלף בני אדם השתתפו הבוקר (רביעי) בחתונה המונית שהתקיימה במקביל בעשרות ערים בעולם - מדרום קוריאה ועד דרום אמריקה. מי שעומדת מאחורי הטקס הענק היא "כנסיית האיחוד", זרם דתי נוצרי בהנהגתו של איש הדת הקוריאני סון מיונג מון, שעיקר מאמיניו מרוכזים בדרום קוריאה וביפן.

"טקס הברכה" הוא הגדול ביותר שקיימה כנסיית האיחוד מאז 1999, ויש הסבורים שיהיה גם האחרון בקנה מידה כזה, לאור גילו המתקדם של הכומר מון, שמעביר בימים אלה את הנהגת הזרם הדתי לשלושת בניו. הטקס נועד בין היתר לחגוג את יום הולדתו ה-90 ואת יום נישואיו ה-50 של הכומר.

כ-20 אלף בני אדם התקבצו באוניברסיטת סאן מון בעיר אסאן, שמדרום לסיאול במזן ש-20 אלף מאמינים נוספים התקבצו בערים בארה"ב, ברזיל, אוסטרליה ובמקומות נוספים. חלק מהזוגות שהשתתפו בטקס הם זוגות חדשים המבקשים להתחתן וחלקם זוגות ותיקים, שביקשו לחדש את שבועתם.

מבקריו של מון טוענים כי החתונה ההמונית היא רק דוגמא אחת לכך שלכנסיית האיחוד ישנם מאפיינים של כת.

עוד נטען כי מון חיתן בעבר זוגות רבים בעת פגישתם הראשונה וכי הוא גם נוהג לחתן זוגות הבאים מתרבויות שונות, כדי ליצור עולם דתי רב תרבותי. אם לא די בכך, הכומר הקוריאני סבור כי ישו הטיל עליו "לסיים את עבודתו הבלתי גמורה" ולכן הכריז על עצמו כמשיח. הוא החל לערוך את החתונות ההמוניות בתחילת שנות ה-60 ומאז צבר פופולאריות רבה. "המטרה שלי היא להסיר את כל המחסומים וליצור עולם שבו כולנו נהיה אחד", כתב מון באוטוביוגרפיה שלו שפורסמה לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully