וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מוכנים להגדלת הכוחות באפגניסטן

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון הודיע על הסכמה עקרונית לתוספת של 500 חיילים ל-9,000 המוצבים במדינה, אך התנה זאת בשלושה תנאים מוקדמים

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הודיע היום (רביעי) כי הסכים באופן עקרוני לשלוח 500 חיילים נוספים לתגבור הכוחות באפגניסטן, דווקא על רקע ההסלמה בלחימה והתגברות ההתנגדות להמשך המלחמה.

בנאום בפני הפרלמנט הודיע בראון כי בריטניה, שכיום 9,000 מחייליה מוצבים על אדמת אפגניסטן, תשלח תגבורת במידה וימולאו שלושה תנאים – הממשלה בקאבול תאיץ את האימונים של כוחותיה, כל היחידות יקבלו את הציוד המתאים ושכל חברות הקואליציה יספקו את "החלק ההוגן שלהן".

"הסכמתי בעיקרון כי הרמה החדשה של הכוח הבריטי תעמוד על 9,500 חיילים, והיא תיכנס לתוקף ברגע שהתנאים האלה יתקיימו", הבהיר ראש הממשלה.

בפתח דבריו הקריא בראון את שמותיהם של 37 החיילים הבריטים שנהרגו באפגניסטן מאז שהפרלמנט יצא לפגרת הקיץ ב-21 ביולי. "רשמנו לפנינו, בבית הנבחרים, את ההערכה ואת ההנצחה של ההקרבה שנעשתה על ידי 37 מאנשי כוחות הביטחון שמשרתים את ארצנו באפגניסטן", אמר.

סקר חדש שפורסם היום בעיתון "טיימס" טוען, כי 36% מהציבור רוצים שבריטניה תיסוג מאפגניסטן - עלייה של שבעה אחוזים לעומת החודש שעבר. כיום יש באפגניסטן יותר מ-100 אלף חיילים זרים, רובם אמריקאים, כאשר מפקדי הצבא קראו לגבש אסטרטגיה חדשה שתכלול תגבור של הכוחות. בימים אלה מקיים נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייעצויות לגבי האפשרות למשלוח של עד 40 אלף חיילים נוספים, ובשבוע הבא ידונו גם שרי ההגנה של נאט"ו בתגבור הכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully