וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התמרון בוטל כי ישראל לא העבירה מזל"טים"

גורם בכיר בחיל האוויר הטורקי אמר לעיתון המקומי כי הסיבה האמיתית לביטול התרגיל בין שתי המדינות הוא עיכוב במשלוח של כלי טיס בלתי-מאוישים מצד ישראל. "זה מה שגרם למשבר ולא המבצע בעזה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

הסיבה האמיתית לביטול התרגיל של ישראל וטורקיה אינה קשורה כלל למבצע עופרת יצוקה בעזה. כך נטען היום ( רביעי) בעיתון הטורקי "זמאן". לפי הדיווח בעיתון, התרגיל הבין לאומי בטורקיה בוטל בעקבות עיכוב במשלוח של כלי טיס בלתי מאוישים מצד ישראל. כך מסר גורם בכיר בחיל האוויר הטורקי לעיתון. שתי המדינות חתמו לפני כארבע שנים על עסקה לרכישת כלי הטיס בסכום 180 מיליון דולר, אולם המטוסים, כלי טייס בלתי מאויישים מסוג "הרון", לא הועברו במועד. אי העברת המטוסים עוררה את זעמם של הטורקים שהחליטו בתגובה לבטל את התמרון המשותף.

הגורם הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, טוען כי ישראל שוב לא העבירה לאנקרה את כלי הטיס, המיוצרים בישראל, ומיועדים למטרות ריגול. "טורקיה זקוקה לכלי הטיס האלה במאבקה נגד הטרור. זה מה שגרם למשבר ביחסים בין שתי המדינות", אמר. בעקבות זאת, שוחח ראש המטות המשולבים של צבא טורקיה עם ראש ממשלת טורקיה , טייפ ארדואן, וביקש שיפעיל לחצים על מערכת הביטחון בישראל כדי שזו תעביר את המטוסים.

בתחילת השבוע פורסם כי הממשל הטורקי הודיע שחיל האוויר לא ישתתף בתרגיל הצבאי המשותף עם חילות האוויר של טורקיה, ארצות הברית, איטליה ומדינות נאט"ו. גורם ביטחוני אמר כי "הביטול הגיע לישראל במפתיע, בעיקר מפני שבחיל האוויר התכוננו לתרגיל חודשים ארוכים".

ביטול התרגיל עם ישראל והמתח ביחסים בין ישראל וטורקיה מגיעים על רקע דבריו של נשיא טורקיה טייפ ארדואן בפגישה שקיים עם אנשי דת. ארדואן מתח ביקורת חריפה על פעולת ישראל בעזה והאשים אותה בתקיפת ילדים קטנים ברצועה. "העולם והאנושות ישבו על הספות הנוחות וראו את פצצות הזרחן שהושלכו לעבר ילדים תמימים בעזה", האשים ראש ממשלת טורקיה. ארדואן הוסיף, כי "בחלק מהמדינות ילדים מקבלים חינוך טוב ומתקני רפואה מתקדמים. במקומות אחרים יש ייאוש ופשעי מלחמה. והאנושות צופה בכל זה ממושבה הנוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully