וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח הסכים לחתום על פיוס עם חמאס

תנועת פתח הסכימה להצעת מצרים לקיים בקהיר טקסי חתימה נפרדים להסכם הפיוס עם חמאס. לפי ההצעה המצרית, לצדדים 48 שעות לאשר את ההסכם

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

למרות שהסכסוך בין פתח לחמאס החריף בעקבות תגובת הרשות הפלסטינית לדו"ח גולדסטון, הודיעו היום (שלישי) גורמים בפתח כי הם מוכנים לחתום על הסכם הפיוס עם חמאס, על פי המתווה המצרי אשר הציע לקיים שני טקסי חתימה נפרדים.

"תנועתנו הסכימה להצעה המצרית ואנחנו מתכוונים לחתום על הסכם הפיוס ב-48 שעות הקרובות", אמר יו"ר סיעת הפתח בפרלמנט הפלסטיני, עזאם אל-אחמד. חמאס טרם הודיע אם הוא מקבל את ההצעה המצרית ומתכוון לחתום על ההסכם בנפרד מהפתח.

לפני יומיים הודיע שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט כי החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני, שתוכננה להערך ב- 25 באוקטובר, נדחתה במספר שבועות. השר המצרי לא ציין מי ביקש את הדחייה, אך על פי ההערכות, חמאס גרם לדחייה עקב זעמו על ההחלטה לבטל את הדיון באו"ם בדו"ח גולדסטון.

מוקדם יותר היום תקף יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן את חמאס, וטען כי הוא מנצל את המחלוקת סביב ד"וח גולדסטון של האו"ם כדי להימנע מהגעה להסכם בין הפלגים. בנאום שנשא באוניברסיטה הערבית-אמריקאית בג'נין אף האשים אבו מאזן את בכירי הארגון בבריחה לסיני בתוך אמבולנסים במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully